Bästa VPN eller anonymitetstjänst (främst för torrent)

Permalänk
Medlem

Vilken VPN skulle ni rekommendera? Om man bortser ifrån hastigheten helt och endast fokuserar på säkerheten?. Då NordVPN är dem enda som gör dubbel kryptering av vad jag har sett, dock så måste man registrera ett konto för att använda det. Vilket jag inte riktigt förstår och någon kanske kan förklara detta för mig?...

Samt detta "No log policy" som många skriver och hävdar, hur tillitsfulla anser ni alla att detta är och är det någon VPN som ni verkligen litar på i det läget?.

Permalänk
Inaktiv

Jag valde PIA, får 5 - 10 ms mer i ping och får ut mitt 100 / 100.

Väldigt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Jag valde PIA, får 5 - 10 ms mer i ping och får ut mitt 100 / 100.

Väldigt nöjd

Loggar dem? Måste man registrera sig hos dem samt är dem både för Windows och iOS?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mogalen:

Har läst lite och vissa rekommenderar att göra egen VPN med en rpi. Rent spontant tänker jag att detta inte kan vara säkert? Visserligen kan jag ingenting om nätverk osv. Har endast använt Anonine i ett år och den tar slut om någon vecka, så sitter och letar nytt nu. Använder VPN vid viss typ av surf, samt torrents. Ska jag kika på VPN, proxy, seedbox..?

Att bygga en egen VPN med en rpi, eller i routern, etc handlar om att säkert kunna nå internet och även resurser i ens lokala nät när man tex använder sig av publika wifi-nät (eller för den delen bekantas wifinät, jobbwifi:t, osv beroende på hur paranoid man är...), än då att hindra ens ISP från att se att man laddar hem torrents...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrazey:

Loggar dem? Måste man registrera sig hos dem samt är dem både för Windows och iOS?.

Jag kör både på Windows och iOS. Enligt dem själva loggar dem inte, ser inte varför de skulle vilja logga. Men vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Jag kör både på Windows och iOS. Enligt dem själva loggar dem inte, ser inte varför de skulle vilja logga. Men vem vet.

Okej, hur ligger det till med registrering då, måste man göra ett konto hos dem?...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrazey:

Okej, hur ligger det till med registrering då, måste man göra ett konto hos dem?...

Ja du måste ju både göra något slags konto och betala.

Permalänk
Medlem

Hur ställer sig PIA jämfört med Integrity (Bahnhof)? Tänkte sluta använda lustiga hemsidor och gå över till Popcorntime och vill därför börja använda VPN. Är idag mer intresserad av Integrity just för deras anknytning till Bahnhof. Båda har väll no-log policy?

Förutom priset, 7€ för PIA kontra 40kr för Integrity kan jag inte så någon vesäntligen skillnad.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiGroMyZ:

Hur ställer sig PIA jämfört med Integrity (Bahnhof)? Tänkte sluta använda lustiga hemsidor och gå över till Popcorntime och vill därför börja använda VPN. Är idag mer intresserad av Integrity just för deras anknytning till Bahnhof. Båda har väll no-log policy?

Förutom priset, 7€ för PIA kontra 40kr för Integrity kan jag inte så någon vesäntligen skillnad.

Tacksam för svar!

PIA kostar 30kr/mån med årsabonnemang. Ca 360kr per år. Mycket billigt!
PIA loggar inte nej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Har läst lite i tråden och även provat integrity, men då det inte fungerar med port forwarding så kommer det inte fungera för mig samt så fick jag inte OpenVPN klienten att fungera.

Jag har heller inga planer på att installera en klient på någon dator/server utan vill konfigurera VPN på min router så att allt i mitt nätverk går över VPN.

Finns det några här som kör så och isf vilken VPN leverantör kör ni med då?

Permalänk
Medlem

Du måste ha en riktigt kraftfull router för att de ska vara värt de. Iaf om du har mer än 10mbit uppkoppling. RT-AC66U klarar bara 10mbit/s då det är dens cpu som får göra jobbet. Är nog svårt att hitta en router som klarar mer än 20mbit.

PIA ska gå att köra genom routern om man vill

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

PIA kostar 30kr/mån med årsabonnemang. Ca 360kr per år. Mycket billigt!
PIA loggar inte nej

Skickades från m.sweclockers.com

Du verkar vara lite påläst... Hur ställer sig PIA (Private Internet Access gissar jag på) i jämförelse med NordVPN exempelvis? Som har dubbel kryptering etc?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrazey:

Du verkar vara lite påläst... Hur ställer sig PIA (Private Internet Access gissar jag på) i jämförelse med NordVPN exempelvis? Som har dubbel kryptering etc?.

Dubbel kryptering behövs inte, en omgång av AES-256-CBC är tillräcklig*. Enda skälet till att vilja köra dubbelkryptering skulle vara om du inte litar på att VPN:en inte loggar, men då skall man kedja två VPN:er från olika företag och se till att betala dem anonymt. Med NordVPNs dubbla kryptering så är det fortfarande möjligt för dem att logga allt, dvs ditt ip, vilka ip:n du kopplar upp dig mot, och all okrypterad datatraffik.

* om man är nojjig och tror att NSA har en backdörr till AES-256-CBC så kommer man ändå inte vara tillräckligt intressant för dem att använda sig av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Du måste ha en riktigt kraftfull router för att de ska vara värt de. Iaf om du har mer än 10mbit uppkoppling. RT-AC66U klarar bara 10mbit/s då det är dens cpu som får göra jobbet. Är nog svårt att hitta en router som klarar mer än 20mbit.

PIA ska gå att köra genom routern om man vill

Skickades från m.sweclockers.com

Har en Asus RT-AC87U och med PPTP/L2TP Client(det enda som jag fick att fungera) så hade jag inga större problem att få en bra hastighet. Då körde jag iofs mot BBK och inte mot speedof.me så det kanska är lite missvisande.

Tack för svaret

Permalänk
Medlem

Jag använder AzireVPN som även fungerar utmärkt att spela spel med. När jag spelar CS:GO på svenska MM serverar så brukar jag ligga på 5 i ping och med VPN så har jag i princip samma, 5 - 7 ms. Haft AzireVPN i snart 1 år och det har aldrig varit några problem med ostabil ping eller dålig hastighet.

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av buttface:

Har en Asus RT-AC87U och med PPTP/L2TP Client(det enda som jag fick att fungera) så hade jag inga större problem att få en bra hastighet. Då körde jag iofs mot BBK och inte mot speedof.me så det kanska är lite missvisande.

Tack för svaret

OpenVPN är det en av få krypteringstekniker jag kan rekommendera. PPTP är inte att rekommendera då det inte är en säker teknik. L2TP är bättre men inte lika bra som OpenVPN.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Sitter också och funderar på VPN
Sitter på Comhems 500/50 lina och undrar då vilken VPN skulle vara bäst för mig?
Spelar mycket samt någon torrent då o då samt popcorn time

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Jag har använt gratisversionen av OVPN och i spel, t.ex. när jag kör diablo 2 så får jag high ping helat tiden. Det spelet är inte ens särskilt krävande, så skulle inte ens våga köra CSGO. Varför kan det bli så? Ska en VPN-tjänst inte klara av detta? Därför vågar jag inte köpa längre period då jag kanske inte ens klarar av att använda det. Sitter på 250/50 mbit

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Jag använder OVPN men får när jag testar bredbandskollen/speedtest nästan dubbla hastigheten med VPN på vs utan, någon som vet vad det kan bero på?

Bredbandskollen fattar inte vart den ska mäta från, den mäter från deras gateway istället för din maskin. Jag får ut ca 80-90mbit med OVPN (Har BBB 100/100) Men mitt största problem är deras buggiga VPN-klient & sjukt seg DNS-svarstid, från att man slår in en adress och trycker på enter i webbläsaren kan det ibland ta 2-3 sekunder innan någonting händer.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Jag har använt gratisversionen av OVPN och i spel, t.ex. när jag kör diablo 2 så får jag high ping helat tiden. Det spelet är inte ens särskilt krävande, så skulle inte ens våga köra CSGO. Varför kan det bli så? Ska en VPN-tjänst inte klara av detta? Därför vågar jag inte köpa längre period då jag kanske inte ens klarar av att använda det. Sitter på 250/50 mbit

Ganska logiskt då det blir fler hopp. Hur hög är hög?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbesApa:

Ett tips till er som testar bandbredden över VPN är att INTE testa med bredbandskollen eller speedtest.net. Har testat purevpn, torguard, ovpn, airvpn (openvpns egna klient) och får i runda slängar 200/200 detta på en 100/100-lina! Pratade med ovpns support och de kommenderade speedof.me istället. Där får jag mer tillförlitliga värden dvs aldrig över 100mbits.

När man kör OpenVPN så är i allmänhet lzo kompressionen påslagen.
Bredbandskollens data går att komprimera rätt mycket så det blir för höga värden.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk

Hej!

Nu är tråden fylld med information ända sedan 2012, så jag bumpar för ett aktuellt svar för egen del.

Bakgrunden är att jag ska flytta och således måste gå från Bahnhof, till en annan icke nämnd ISP.

Precis som trådskaparen har jag ett par önskemål:

Skall inte kunna bli loggad av ISP
Skall inte bli loggad av tjänsten
Ska gå att stänga av och på
Ska gå att bara ha igång för en dator på nätverket
Min riktiga IP ska inte synas i torrents klient-listor och falska IP skall inte kunna spåras till mig
Servern som studsar IP måste finnas i Europa

Det handlar inte om piratkopiering, utan om integritet.

Så, hur gör jag för att den nya ISP:n inte ska kunna logga och lämna ut vad det är jag gör online?

Jag har idag Integrity VPN, främst för att det är kostnadsfritt för alla Bahnhof-kunder, men nu när jag går till en annan ISP, behöver jag veta vad som fungerar och ev. inte fungerar.