Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

2500K:n är snabbare så är det bara. Men det är klart, du märker inte skillnad om du spelar runescape... det är i tyngre spel som BF3 och Dirt3 som du märker skillnaden!

Du märker bara skillnaden om du sitter på de absolut senaste grafikkorten, skillnaden jag ser mellan mina två datorer på BF3 är enbart om jag har FPS mätaren uppe och då snackar vi inte mycket skillnad iaf, folk måste fatta att ena är lite bättre betyder inte att andra är skit, skillnaden på de två är inte så att om du går från AMD 960T (speciellt inte klockad) till i5 2500K så blir det någon WOW effect på skillnaden.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Rekordmedlem

Lås upp din 960T, de flesta går att köra 6 kärniga kring 4Ghz, lägg pengarna på nått roligare, tex grafikkort om det är en spelmaskin eller minne om det är en nyttomaskin, eller både ram och grafik om det ryms i budgeten, Jag tycker du ska vänta minst en generation till om det är spel som är huvudsyftet, för en upplåst 960T kring 4Ghz och bra grafik ger mer för pengarna än en 2500k och sämre grafikkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.