Google Chrome nu världens mest använda webbläsare

Permalänk

Opera tycker jag har ett bra användargränssnitt. snabb och uppfyller allt jag vill ha. använt det i 1 års tid, inga problem och är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av x-dr3am:

Känner till inkognito varför finns det inte bara en inställning för detta? Vill ha kvar coookies

Fast då motverkar det syftet med att dölja hitsoriken eftersom väldigt många sidor använder just cookies - speciellt de man inte vill att andra ska se att man besökt

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

De som började med Firefox ett par år tillbaka, fattar varför man fortfarande ska använda den. Jag har minst 500 bokmärken och på Google Chrome vore det ett helvete att hitta dem. Men som biblioteks browser, go ahead!

Permalänk

Jag använder faktiskt mest IE av den enkla anledningen att den gör sitt jobb.

Permalänk
Avstängd

Hur kan över 700 inte veta vilken webbläsare de använder :??

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag FireFox, testat Chrome ett par gånger men håller mig till Firefox funkat bra hittills.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Opera>Chrome>Firefox>IE

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Hur kan över 700 inte veta vilken webbläsare de använder :??

Det är endast 8 presoner.
Du måste läst på raden under vilket är en summering

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fortfarande Firefox, finns ännu inget adblock till chrome som tar bort 100% av alla ads på streams.
Och så vitt jag vet så kommer det aldrig komma pga kod och skit (vad några utvecklare sa iaf).

Kommer det på något sätt så kan jag fundera på o byta, men tills dess aldrig.

Permalänk
Medlem

Firefox för mig. Så mycket frihet med hur jag vill slänga runt med mina bokmärken och flikarna är smidigt och bra. Och adblock plugins som är för mig riktigt bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Fast då motverkar det syftet med att dölja hitsoriken eftersom väldigt många sidor använder just cookies - speciellt de man inte vill att andra ska se att man besökt

Jag vill inte dölja den jag vill bara inte spara på den.

Permalänk
Master of Overkill

Varför länkar du sånt fattar inte vad du vill meddela med detta = Va till Zhroms som länka en idiotiskt bild.

OT : Jag använder Chrome för att den är snabbast och jag har alla sparade passwords där.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Själv gick jag över från firefix till chrome nästan direkt när chrome kom, då jag uppskattade dess överlägsna snabbhet och sandboxade tabbar. Testar ff då och då, men tycker inte att den har kommit ikapp hastighetsmässigt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Har använt Chrome sedan 2009 på så många datorer att jag inte minns och resultatet var alltid detsamma, snabbast. Sade adjö till Firefox :<

Permalänk
Medlem

Brukade använda FireFox men blev less på att den började krascha efter varje 10 min så jag gick över till Chrome

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt. Man får ju frågan vid installation av bland annat Google Earth om man vill ha Chrome.

Mig veterligen så ligger inte firefox med på något sånt utan man får själv leta upp de om man vill ha de.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Chrome känna snabbast, och det är inte lika mycket kladd som det är i IE och Firefox

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Varför länkar du sånt fattar inte vad du vill meddela med detta = Va till Zhroms som länka en idiotiskt bild.

OT : Jag använder Chrome för att den är snabbast och jag har alla sparade passwords där.

Luktar lite fanboy över han, eller så kanske någon riktigt illa hände när han använde chrome vem vet? Det roliga var att hans bild inte sa mer än att de båda olika webbläsarna är bra på olika grejer, lite fail av han, tack för dagens zhrooms!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Skillnaden i hastighet mellan FF och Chrome är ju dock jävligt marginell om man inte sitter på typ en 56K-uppkoppling.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Eldräven för evigt! Nej men den är skön med alla möjligheter och pluggins samt lite gammal vana.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Självklart används Firefox, IE9 om jag av någon anledning skulle behöva en extra webläsare.

Att Chrome växer är ju inte så konstigt när google.com whinar om att man använder fel läsare så fort man går in på den och att Chrome ofta bundlas som annan spyware med gratisprogram. CCleaner brukar vilja installera Chrome om jag inte minns helt fel.

Permalänk

körde firefox fram till i våras när jag fick problem med att ff ville hänga sig och sluta svara gick över till chrome och nu började chrome precis som firefox hänga sig och sluta svara lite titt som tätt och har gått tillbax till firefox igen som i nyare version funkar igen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag använder Chrome.. Har använt FF innan Chrome kom, men Chrome kändes snabbare och tyckte det var lättare för datorn att hantera programmet, speciellt när man har många flikar uppe samtidigt. T.ex så har jag just nu, 17 flikar igång.

Det var någon som skrev att de använde Firefox pga bokmärksbibliotek? Chrome har också sökbart Bokmärksbibliotek, CTRL+Skift+O.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Byter från Chrome till Firefox när man slipper trycker pil ned och sedan enter, alternativt CTRL + Enter för att komma in på sidförslaget man får när man skriver de 1-3 första bokstäverna i URL:en.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/auto-complete/

Permalänk
Medlem

Har varit en stolt Firefox-användare själv fram tills cirka ett år(?) sedan då jag blev förbannad på de oändliga uppdateringarna som de släppte för ett tag sedan enbart för att öka siffran efter namnet. Dessutom kraschade det ofta för mig, så jag bytte till Chrome istället. Läcker minne som fan gör det, men det gör inte så mycket när jag sitter med 16GB. Chrome är överlägset webbläsaren som har funkat bäst för mig i alla fall.

Permalänk

Själv så kör man Opera och Firefox!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Jag har alltid kört Firefox. För något år sedan så började det dock bråka mycket. Hemsidor som öppnades i nya flikar vägrade ladda som de skulle och fick ofta uppdateras fem/sex gånger (F5) i rad innan de fungerade. Bytte till Chrome och upplevde total lycka. Sedan dess har jag inte sett tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kör med Waterfox och är nöjd med denna.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Hur kan över 700 inte veta vilken webbläsare de använder :??

Det måste vara folk med datorvana vi pratar om=)

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Min filosofistuderande vän är svår att övertala bort från IE-träsket. Det är helt omöjligt att komma på nåt argument som kan övertala honom om att IE inte är bra. Men visst IE9 funkar ju helt hyffsat och det är svårt att hitta brister i den webbläsaren.

Själv är jag Firefox-fanboy och min åsikt är att Chrome är låångt efter Firefox i funktionalitet samt att den kommer ge upphov till en osund utveckling av webbstandarderna.