Diablo III slår försäljningsrekord

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Vem vill köpa mitt exemplar?

300:- + fraktkostnader + den medföljande känslan av att Blizzard kontrollerar ditt liv

Intressant att du först låter dom kontrollera ditt liv och sedan klagar över det

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryckster:

Jag köpte spelet för jag tyckte det verkade roligt, och jag gillar det. Spelade inte mycket D2 så det påverkade mig inte.
Sen alla som jämför D3 med D2 och är besvikna på D3, är det kanske inte så att ni var 10 år yngre när ni spelade D2. och är det inte lite så att det mesta man gjorde när man va yngre var roligare och mer extatiskt. Jag vet med mig själv att jag har svårt att bli lika euforisk över spel och dyl idag som när jag var barn, man har helt enkelt varit med om mycket mer och är mycket mer svår imponerad. Med det sagt så vill jag bara säga att jag tycker D3 är kul och jag är nöjd över den stund jag kommer vara road av det.

det är riktig bra poäng, dock jag tycker att smak som ändrades under de året påverkar betyg också, alltså "när jag var ung" så första diablo var bäst för mig, tvåan var kass, för de som tvåan var bra (förmodligen de känner inte till ettan och hellfire-tilläg) så får de inte samma känsla nu efter 10 år och annorlunda smak, viss när man spelar igen tvåan eller ettan i mitt fall så känslor kommer tillbaka så man gillar den fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zekk25:

Så du är svensk? intressant..

hahahaha, han är ju supersvensk, han klagar på de som klagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

Sorry, var tvungen att säga lite med!

Men för detta ämne måste man ha hel artikel som skulle förklara hur det står i lagen, hur det fungerar osv! Man kan inte gå bara på skitsnack från antipiratbyrå osv

Gaaah, snälla lilla du. Lär dig lite grammatik och korrekt meningsbyggnad, så att man orkar läsa det du skriver.

Visa signatur

\\ i7 6700k @ 4.5 Ghz \\ GTX 1080 @ 2000/14000 \\ 16gb 3000 mhz ram \\ Z170A-G45 Gaming MSI \\ Intel 600p 256gb m.2 nvme\\ intel 520 ssd 480gb \\ ADATA SP550 120gb \\ WD 3tb hdd \\ 2 st 1tb hdd (Seagate + WD) \\ ENTHOO EVOLV ATX GLASS \\ Fractal Design Newton R3 1000W \\

[img]http://valid.x86.fr/cache/banner/7vlpqw-4.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du menar de idioterna som påstår att piratkopiering är som att stjäla någons bil?

exakt,

jag förstår att det finns en del av illegal kopiering som påverkar inkomst för branschen men det handlar om företag som använder mjukvara de har inte betalat i sin verksamhet, de som säljer piratkopierade skivor till folk som ville ha legitima produkter

vanlig delning mellan typ studenter har positiva effekter, snabb och bra marknadsförning, fler köpare som skulle annars hade inte köpt produkten osv

men RIAA kommer upp med påstående som fildelare är som vanliga brottslingar som tvingar de stora bolag i konkurs

det är samma sak att kalla en fjortis som hackade skolans webbsida och lagt meddelande på den att det var han för samma brottsling som lurar folk på kortnummer och tjäll deras pengar

Permalänk

hade det funnits ett offline mode så hade dom säkert sålt fler.
jag och ett par till köpte inte det pga att man måste ha konstant internetanslutning

väntar nog till spelat ligger på ca 200:- innan jag köper det

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

hade det funnits ett offline mode så hade dom säkert sålt fler.
jag och ett par till köpte inte det pga att man måste ha konstant internetanslutning

väntar nog till spelat ligger på ca 200:- innan jag köper det

Mer hade spelat det helt klart, men inte lika säkert att fler köpt spelet.

Permalänk
Medlem

Det är ju fan va ni grinar om att man ska behöva va online, det är väl bara bra? Mindre p12 fuskare. Blizz har bättre koll. Vem har inte internet menar ni, eller ni vill dra ut nätverkssladden när ni spelar diablo 3? Nu kommer folk snacka om "men man ska kunna välja själv" osv men är det vekrligen värt det på bekostnaden av fler fuskare? NEJ

Dom enda som klagar på detta borda rimligtvis vara dessa 2 kategorier.. fuskare och folk som tänkt spela en crackad version.
Folk klagar på allt, bara för det är en förändring. Jag har läst om folk som tycker det är förjävligt att man inte längre behöver klicka på guldet för att ta upp det... som om de inte vore nog redan att klicka på alla 100 grejer som droppar av varje klunga man dödar >,<

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Blizzard avslöjar att hela 3,5 miljoner exemplar såldes under det första dygnet, vilket gör Error 37 till det snabbast säljande felmeddelandet genom tiderna.

Läs artikeln

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Detta är ett diskussionsforum och tråden handlar om Diablo 3. Det är klart som korvspad att man ska ta upp för och nackdelar med spelet då.
Om du tror att svenskar skulle vara några experter på att beklaga sig så tror jag du behöver resa mer. Mer typiskt för en svensk är att sitta tyst och inte yppa ett ord även om det gräver djupa hål i själen.

Problemet är inte att folk diskuterar för och nackdelar med ett spel. Problemet är att folk alltid förväntar sig perfekta spel, även när de redan i förväg vet att spelet kommer att ha brister. pay2win, väldigt enkelt stat/skill system, online-only, mm. Alla dessa saker har blizzard gått ut med för flera månader sen, och ändå verkar det som om folk inte riktigt kan acceptera detta, utan måste klaga.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite och gissa vad... D3 emulator existerar tydligen???

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

Jo läser man artikeln så förstår man...

"Blizzard meddelar att hela 3,5 miljoner exemplar såldes under de första 24 timmarna. Denna siffra inkluderar inte de 1,2 miljoner spelarna som fick tag på spelet "gratis" genom erbjudandet World of Warcraft Annual Pass Promotion."

3,5 miljoner + 1,2 miljoner = 4,7 miljoner.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Med dessa försäljningssiffror så är D4 mer eller mindre garanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Med dessa försäljningssiffror så är D4 mer eller mindre garanterat.

Men det kommer väl 6 till 8 expansions till D3 först innan D4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Men det kommer väl 6 till 8 expansions till D3 först innan D4

Permalänk
Medlem

Är du tvungen med att håna mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Är du tvungen med att håna mig.

Jag trodde ärligt talat du var ironisk, no offense.

Tyvärr har Blizzard lärt sig att mjölka sina konsumenter lite väl bra med WoW så jag skulle inte bli förvånad med 3x30 dollars expansioner för att rädda Leah....

Jag är glad att jag aldrig spelat WoW och inte kommer jag göra det heller...

Permalänk

Relativt förväntat då man hade höga förväntningar på spelet vars två tidigare versioner varit det bästa man någonsin spelat.

Synd bara att detta spel blev slöseri med pengar och tid. Blizzards bäst säljande kanske men tyvärr också det sämsta spelet de någonsin producerat.

Permalänk

Så mycket vrede, D3 är ett löjligt härligt slöseri med tid

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem

Slöseri var ordet.

Det minsta man kan kräva i ett sådant här spel måste väl vara ett välfungerande lootsystem? I D3 känns i stort sett allt man hittar helt värdelöst. Jag får inte alls samma känsla som när sällsynta föremål dök upp i D2.

Vilka anledningar finns det att spela när looten är så oerhört tråkig? Striderna och handlingen är knappast tillräckliga skäl, åtminstone inte i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Tycker folk hakar upp sig för mycket på småsaker. Visst storyn är inte den bästa och det finns fortfarande en hel del problem med servrarna men spelet är fortfarande riktigt roligt och för en gång skull lite utmanande(Hell och Inferno åtminstone).

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Slöseri var ordet.

Det minsta man kan kräva i ett sådant här spel måste väl vara ett välfungerande lootsystem? I D3 känns i stort sett allt man hittar helt värdelöst. Jag får inte alls samma känsla som när sällsynta föremål dök upp i D2.

Vilka anledningar finns det att spela när looten är så oerhört tråkig? Striderna och handlingen är knappast tillräckliga skäl, åtminstone inte i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Med samma logik så är Diablo 1 också uselt?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Slöseri var ordet.

Det minsta man kan kräva i ett sådant här spel måste väl vara ett välfungerande lootsystem? I D3 känns i stort sett allt man hittar helt värdelöst. Jag får inte alls samma känsla som när sällsynta föremål dök upp i D2.

Vilka anledningar finns det att spela när looten är så oerhört tråkig? Striderna och handlingen är knappast tillräckliga skäl, åtminstone inte i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Äh i D2 droppades det legendary hit och dit, nu är det mycket mer sällan. Like it should be. Du kanske ska satsa på lite MF om du tycker det droppar dåligt :)?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Jag.

Bara för att man laddar ner ett spel betyder det inte att man hade köpt det utan i så fall skippat helt.

Rätt, och i vissa fall så kanske man köper ett spel som man inte tänkt köpa bara för att det visade sig vara roligt..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Helt jävla ofattbart! Det är hype som säljer! Det har bevisats återigen med detta "peka klicka spel"!

vad är det för fel med att peka klicka, vad fan gör man int i alla fps spel då man pekar med siktet, skillnaden är att "kameran" rör sig samtidigt

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad alla klagar över. Blizzard kör battlenet för alla deras spel. Är ju nice med en delad friendlist över alla spel. Grejjen med internet, ja det är 2012 har du inte internet men synd för dig kanske dax att sluta leva på 70-talet. D3 funkar ypperligt med mitt 3g modem/dela nät från telefonen om jag är på vift med bärbara.
Det var nog problem med folk som fuskade i d2 etc nu när allt är online får blizzard bättre möjligheter att ta fast dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Spelet är okay men sjukt över hypat! Men så är det ju med Blizzard spel. Spelade 1 timme i går och det är verkligen enformigt!

I vilket fall som helst så är det kul att se att PC marknaden inte är död som vissa menat på sen tidigare

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hack n' Slash är en väldigt rolig speltyp som är underrepresenterad i spelmarknaden. Lägg till det att Blizzard konstant håller fantastisk standard så är det väl inget konstigt detta. Spelet förtjänar det definitivt. In you face Infinity Wank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

nja , nu måste man dock ta hänsyn till att man är tvungen till att vara online för att spela det , vilket gör att dom personer som skulle piratkopierat var tvungna till att köpa det. .. Så med andra ord är blizzards "DRM" framgångsrikt.

Jamen godag yxskaft. Visst behöver du vara ansluten till deras onlinetjänst för att spela en laglig kopia....

Men knappast för att spela någon av de olika piratversionerna...

Finns miljontals som spelar WoW på olika piratservrar också, precis som Diablo 3 spelas pirat i betydligt större utsträckning än vad du tycks tro.

En snabb titt på vilket spel som är populärast just nu på piratbukten eller valfri annan nedladdningssite bekräftar detta.

Permalänk
Medlem

Nu blir man ju förvirrad var det inte så att piratkopieringen förstörde allt? :/

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB