Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2012

HJÄLP datorn fryser

Datorn fryser vart enda minut i 2sekunder sen så funkar det normalt etc hela tiden. Fryser hela skärmen kan ej röra på musen då den har fryst. Allt funka perfekt sist jag installerade ett program var senaste nvidia drivrutinerna och Rockstar social club. Allt var helt perfekt fan när jag spela i timmar när jag gick ut från spelet hände detta. Inget överhettas då min cpu ligger på 35C idle och 50C load på stock. GPUn är på stock och går upp till 85C i load.

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Avinstallera den drivern då och RSC till att börja med?

MCP and CCNA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2012

Jag avinstallerade rockstar social club programmet och alla rockstar spel efter dess har det inte uppstått några frysningar ska använda datorn lite och se om problemet uppstår igen.

Av nyfikenhet, kan frysningar uppstå pga PSU? Jag har 850W och använder de jag har i signaturen, det borde väl inte hettas?

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Sh4dy:

JAv nyfikenhet, kan frysningar uppstå pga PSU?

Ja, men det du har skall klara att driva ditt system utan problem om det är felfritt.