Intel P8Z77-V Pro, vilka drivrutiner behövs utöver AI Suite II?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Intel P8Z77-V Pro, vilka drivrutiner behövs utöver AI Suite II?

Eller vad rekommenderas att man installerar? Sitter å försöker klura ut saker här, drog ner senaste AI Suite II och installerade alla dess egenskaper, borde jag skippat det?

Såhär ser enhets hanteraren ut iaf:

Tack på förhand.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007

USB som strular? Installerade du allt från skivan? Checka Asus.

RTS :D

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Jag har inte rört skivan, vill gärna få de senaste uppdateringarna från nätet istället. Tänker jag fel som gör så?

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007

Jag brukar installera från skiva, dock bara de viktiga delar... resten fixar jag hos Asus sida ;). Då missar man åtminstone inget :P.

RTS :D

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Firkraag:

Jag har inte rört skivan, vill gärna få de senaste uppdateringarna från nätet istället. Tänker jag fel som gör så?

Där har du felet! Du måste installera allt som behövs från skivan - allt du behöver finns där - sen när allt ser bra ut i enhetshanteraren går du till repektive företag och laddar ner dom senaste drivrutinerna eller så installerar du Driver genius pro, det hittar alla senaste drivrutiner till all hårvara du har i datorn. Absolut bästa programmet till detta:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Bara att ladda ner de nyaste versionerna av alla drivisar här: http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_PRO/...

Eller om du är lat kan du använda skivan

CPU: Intel Core i7 3770K - CPU-Kylare: Corsair H80 - Grafikkort: Gigabyte GTX 670 OC Windforce X3 - Moderkort: ASUS P8Z77-V DELUXE - RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600Mhz - Chassi: Fractal Design Define S - Nätagg: Corsair TX 850W V2 - Lagring: 120GB SSD Corsair Force GT, 2TB Seagate 5900RPM
Inet: Gratis frakt

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Tack, en sista fråga. Har betat av alla drivare en efter en nu på hemsidan. Men är kluven över dessa 4 sista.

1. Behöver jag installera grafik drivrutinen om jag använder ett 7850?
2. Ska alla 3 SATA drivare där installeras när jag enbart har 1 stor SSD?

Tack på förhand för sista hjälpen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Firkraag:

Tack, en sista fråga. Har betat av alla drivare en efter en nu på hemsidan. Men är kluven över dessa 4 sista.
http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/Capture3.png

1. Behöver jag installera grafik drivrutinen om jag använder ett 7850?
2. Ska alla 3 SATA drivare där installeras när jag enbart har 1 stor SSD?

Tack på förhand för sista hjälpen

1. Om du vill använda Lucid MVP så behöver du nog det. Men det skadar inte att installera det ändå.
2. Tror inte du behöver Rapid Storage. Asmedia behöver du bara om hårddiskarna är kopplade till den kontrollern. Det kan du se i manualen.

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB