Intel P8Z77-V Pro, vilka drivrutiner behövs utöver AI Suite II?

Permalänk
Entusiast

Intel P8Z77-V Pro, vilka drivrutiner behövs utöver AI Suite II?

Eller vad rekommenderas att man installerar? Sitter å försöker klura ut saker här, drog ner senaste AI Suite II och installerade alla dess egenskaper, borde jag skippat det?

Såhär ser enhets hanteraren ut iaf:

Tack på förhand.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

USB som strular? Installerade du allt från skivan? Checka Asus.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Entusiast

Jag har inte rört skivan, vill gärna få de senaste uppdateringarna från nätet istället. Tänker jag fel som gör så?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag brukar installera från skiva, dock bara de viktiga delar... resten fixar jag hos Asus sida ;). Då missar man åtminstone inget :P.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag har inte rört skivan, vill gärna få de senaste uppdateringarna från nätet istället. Tänker jag fel som gör så?

Där har du felet! Du måste installera allt som behövs från skivan - allt du behöver finns där - sen när allt ser bra ut i enhetshanteraren går du till repektive företag och laddar ner dom senaste drivrutinerna eller så installerar du Driver genius pro, det hittar alla senaste drivrutiner till all hårvara du har i datorn. Absolut bästa programmet till detta:)

Permalänk
Medlem

Bara att ladda ner de nyaste versionerna av alla drivisar här: http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_PRO/...

Eller om du är lat kan du använda skivan

Permalänk
Entusiast

Tack, en sista fråga. Har betat av alla drivare en efter en nu på hemsidan. Men är kluven över dessa 4 sista.

1. Behöver jag installera grafik drivrutinen om jag använder ett 7850?
2. Ska alla 3 SATA drivare där installeras när jag enbart har 1 stor SSD?

Tack på förhand för sista hjälpen

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tack, en sista fråga. Har betat av alla drivare en efter en nu på hemsidan. Men är kluven över dessa 4 sista.
http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/Capture3.png

1. Behöver jag installera grafik drivrutinen om jag använder ett 7850?
2. Ska alla 3 SATA drivare där installeras när jag enbart har 1 stor SSD?

Tack på förhand för sista hjälpen

1. Om du vill använda Lucid MVP så behöver du nog det. Men det skadar inte att installera det ändå.
2. Tror inte du behöver Rapid Storage. Asmedia behöver du bara om hårddiskarna är kopplade till den kontrollern. Det kan du se i manualen.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB