Permalänk

Problem med Antec Kuhler 620

Hej,

Byggde ihop en ny dator med polaren förra fredagen. Installerade en Antec Kuhler 620 på CPU'n. Har upptäckt tre saker jag inte är nöjd med.

1. Knastrande ljud, troligtvis vattenbubblor, har läst massor av guider på hur man får bort detta men det verkar inte finnas någon 100%'ig lösning. Detta verkar vara ett väldigt vanligt fel, frågan är ifall det är någon fara alls, så länge man står ut med ljudet?

2. Kylningen är inte så mycket att skryta med; just nu idlar min dator i ca. 33-40 grader, ibland får jag några "pikar" på uppemot 47 grader. I spel (BF3, Skyrim och D3) har jag som mest hamnat på 60 grader. Det är främst idle-tempen jag vill få ner, det är ju lite skumt att ligga uppemot 47 grader ibland utan att ens göra något i windows...

3. Tredje konstigheten är att mina CPU-kärnor är olika varma. Core 0 ligger nästan alltid ca. 10 grader under Core 2, och de andra två kärnorna ligger nånstans i mitten. Med andra ord; ifall Core 0 är 30 grader, så är Core 2 nånstans vid 40, varför blir det på detta viset? Är det här normalt?

Dator:
Intel i5 3570K 3.4Ghz, oklockad än så länge.
ASUS P8Z77 V Deluxe
Fractal Design R3 Chassi
1 fläkt längst bak, den blåser luften utåt.
Gigabyte GTX 680 OC Windforce (3 fläktar)
16GB RAM
2TB HDD
120GB SSD
Fractal Design Newton 1000W PSU