Hur och nödvändigt att uppdatera bios??

Permalänk
Medlem

Hur och nödvändigt att uppdatera bios??

hej
jag har ett Gigabyte GA-P35-DS3P P35 rev1.1 och tänkte uppdatera bios och undrar först är det nödvändigt??? och sen laddade jag hem senaste drivisar och la in dem på ett usbminne som e fat32. startade om tryckte END så jag kom in i Qflash men kan endast gå in på floppy A och hittar inget hur göra???
mvh jerry

kan tillägga att jag har bytat processor från e6850 till q8300,, annars nått jag bör göra?
http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=2533#ov

Permalänk
Medlem

Varför ska du uppdatera? Funkar allt som det ska så behöver du inte uppdatera.

Permalänk
Medlem

Som sagt, upplever du inget problem eller instabilitet så behöver du inte uppgradera, men det är i regel bra att ha det senaste, speciellt om man håller på med överklockning. Det är oftast det första jag gör på en ny dator. Jag har också gigabyte kort och gjorde precis som du, men jag hade inga problem med att den inte hittade minnet. På mitt kort går det att flasha om bios på lite olika sätt, läs i din manual.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX