Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Okt 2010

Problem med 4-pin till processor!

Hej!
Har planer på att köpa nytt moderkort i micro-atx strolek.
ett litet sak jag undrar över är cpukylaren. hade tänkt köpa thermalright silver arrow. Det jag undrar över är att den har 2 stycken 4 pins kontakter och moderkortet jag hade tänkt att köpa har bara en 4 pins anslutning. Är detta ett problem? finns det adapter? kan jag använda en annan 4 pins anslutning på moderkortet eller måste jag punga ut 500 kr till på ett moderkort som har 2 stycken cpu_fan anslutningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

man kan sätta i den ena 4pin i en tre pin kontakt, du får dock inte PWM styrning men fläkten funkar

| Senaste låten jag börjat på! |
Tagga VnV Nation den 26:e

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2012

eller så köper du en Y koppling, det får man alltid med när man köper t.ex Noctuas fläktar/kylare.

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2007

Såg att det åtminstone hos Inet nummera ingår en 4pin Y-adapter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011

Y kabel.ingår hos inte köpte den 2 månader sedan funkar skit fint

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av roykio:

man kan sätta i den ena 4pin i en tre pin kontakt, du får dock inte PWM styrning men fläkten funkar

Vill gärna ha pwm på det! men det är ju ett alternativ annars!

Skrivet av Blackbane78:

eller så köper du en Y koppling, det får man alltid med när man köper t.ex Noctuas fläktar/kylare.

Som Jonas_Br skriver så gick jag in på inet och det ingår en adapter ju! läste sweclockers reccension att det inte ingick så det var därför jag blev lite orolig

Skrivet av Jonas_Br:

Såg att det åtminstone hos Inet nummera ingår en 4pin Y-adapter.

Har inte kollat det men det gör det ju! perfa ju!

Skrivet av capkekken:

Y kabel.ingår hos inte köpte den 2 månader sedan funkar skit fint

Såg detta nu! Skit bra ju! Problems solved!