Extern 6 diskars kabinett

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Extern 6 diskars kabinett

Tjenare alla SweClockare

Igåf byggde jag klart min gaming samt landator som innehåller SG05, gtx 680, 2500k, H80, 16gb ram med stora flänsar, dvd brännare och ssd såklart, därför har jag inte plats med någon lagring alls utöver SSDn... Därför tänkte jag nu fixa en extern hårddiskkabinett, kraven på denna är att den skall:

• 4-6st hårddiskplatser
• Anslutas med USB 3.0 eller något annat smidigt och snabbt...
• Vara vääääääldigt slimmad!
• Vara så tyst det bara någonsin går, den skall vara på 24/7 typ 3 meter från sängen...
• Kosta så lite som möjligt
• Vara så mycket plug and play som möjligt
• Jag skall inte använda mig utav raid
• Vore även bra om den designmässigt liknar SG05

Vore extremt schysst om ni kunde hjälpa mig att scanna av marknaden för att hitta något som passar mig bra Eller måste jag helt enkelt bygga min egen? Hur gör man då med tanke på att jag vill ansluta den till min dator med USB?

Tackar ödmjukast för all hjälp jag kan få

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SVERIGE
Registrerad
Nov 2001
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av No_Jah:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/132209-ssi_1359rus3_e...

En sån blev det förresten, är sjukt nöjd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Apr 2003

Vad får du för skriv/läs hastigheter?

//Axeteg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ar i landslaget
Registrerad
Jul 2005

Byt till ett ordentligt chassi där du kan ha 6 hårddiskar, det är väl mer eller mindre standard i de större modellerna idag.

Dator: Intel i7 3770K @ 4 GHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair H80i | Gainward GTX 1080 GLH OC @ 2 114 MHz/11,45 GHz (max boost clock) 8GB | Corsair Vengeance 32GB 1600 MHz RAM | Corsair AX750 | Corsair Neutron 240GB SSD + XTB lagring | Xonar Essence STX | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144 Hz, 1440p, IPS + Dell 27" U2711 1440p, IPS
Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II ||| "Be Humbleholic™, ENJOY life and live it like YOU want!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av G4ban:

Hur ansluter man den till datorn? Bara en USB3/eSATA eller är det en sladd per disk?
Berätta gärna lite om hur det funkar.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Axeteg:

Vad får du för skriv/läs hastigheter?

Behöver du veta exakt? Det är sata 3gb/s på insidan och ansluts med usb 3.0 eller eSATA Sen om du vill ha snabbare hastighet så kan du ju alltid ha hårddiskarna i raid, det tar typ 5 sekunder att aktivera vilken raid du än vill ha, göra med lite knappar på baksidan Man kan välja mellan ingen raid alls, eller RAID 0, RAID 10, RAID 1, RAID 3, RAID 5

Skrivet av aMpari:

Byt till ett ordentligt chassi där du kan ha 6 hårddiskar, det är väl mer eller mindre standard i de större modellerna idag.

Hela grejjen är att jag har bytt från ett Silverstone Raven rv02 till ett Silverstone SG05 och har nu ett gtx 680, h80 vattenkylning, dvdbrännare osv. Därför har jag endast plats med 1 SSD, därför behöver jag göra såhär... Det är för att jag enkelt skall kunna ta med mig datorn på LAN som vi har typ varannan helg och kunna lämna lagringen hemma

Skrivet av biorrith:

Hur ansluter man den till datorn? Bara en USB3/eSATA eller är det en sladd per disk?
Berätta gärna lite om hur det funkar.

Man kan välja om man vill ansluta med USB 3.0 eller eSATA, det är sata 3gb/s på insidan... Sen finns det en annan version som även har firewire om det är det du tänkt använda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Apr 2003

Jo men om man tex aktiverar RAID 5, det är de hastigheterna jag är intresserad av.

//Axeteg

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2008

Här finns en seriösare lagringslösning med SAS kablar, och 8st SATA diskar:
http://www.sansdigital.com/towerraid-/tr8xplus.html