Fredagspanelen 38: Nvidia GK110, SSD-nytt och inför Computex

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 38: Nvidia GK110, SSD-nytt och inför Computex

Trots en viss stiltje i väntan på datormässan Computex har Jonas och Emil inga bekymmer att få ihop massvis av högintressanta samtalsämnen i veckans fredagspanel. På dagordningen står allt ifrån nyheter på grafikkortsfronten till de senaste händelserna i testlabbet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid lika trevligt på fredagsaftonen!

Permalänk
Medlem

En PK på den och fredagen är räddad!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Blir att titta in efter live-set'et!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Göttans

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Redundans är alltid bra

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Var det inte fredagspanel förra fredagen? Ska väl vara 1 vecka emellan?

Permalänk
Medlem

Awesoooooome!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

Nu har ni hypeat upp eran merchandise tillräckligt. Öppna shoppen!!!
Jag vill ha Emils tröja!

100kr bjudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Var det inte fredagspanel förra fredagen? Ska väl vara 1 vecka emellan?

Då var det frågelådan, inte fredagspanelen.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Hört att man kan täcka nätagg i rosa ludd!
Garva som fan

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

ambulans @ 19:45-46

Permalänk
Medlem

Ja, äntligen fredagspanelen. Okej, jag kommer låta fett tragisk men jag älskar verkligen era fredagspaneler ungefär lika mycket som jag älskar Tankesmedjan i P3. Tack för att ni gör dem and keep up the good work, please!

Permalänk
Avstängd

När ska Jonas och Emil testa Windows 8 istället för att säga samma sak varje fredagspanel?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Föreslår en Melitta Aroma Excellent Steel (tm) kaffebryggare, är riktigt nöjd med min och den är anbefalles av kaffe.no
http://www.kaffe.no/test-produkter/melitta-aroma-excellent-st...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=233283

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

När ska Jonas och Emil testa Windows 8 istället för att säga samma sak varje fredagspanel?

När vi hinner och hittar en mysig infallsvinkel, blir väl någon form av artikel i samband med RTM om inte annat. Windows 8 i nuvarande form är ju fritt fram att testa på egen hand för alla som vill.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jaaa fredagspanel! Nu ska jag sätta mig ner och kolla på hela klippet. Hoppas ni nu lovar att frågelådan kommer nästa fredag enligt er varannan-fredag-princip!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

Så jädra gött att knäcka en bira till fredagspanelen

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Minst 4 tum till mig, vill ju kunna skriva utan att missa tecknen.

Permalänk
Medlem

Alla som kör chrome tycker ni inte det tar en jävla massa minne jämfört med andra webläsare även om man inte gör så mycket med det kanske därför det är så mycket snabbare än andra webläsare?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Oj, vad ni svär. Ni brukar inte göra det.

Permalänk
Medlem

Satan vad många gånger jag pausade i klippet för att kolla vart alla sirener kom ifrån

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

ambulans @ 19:45-46

Tror jag hörde sirener vid 3 eller 4 tillfällen faktiskt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Brukar också sitta i action house

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Tack för en skön fredags panel killar ni äger!!! I övrigt måste ni börja sälja sweclockers prylar snart!!!

Permalänk
Medlem

Ahh fredagspanel, alltid lika bra! Keep up the good work boyos!

Permalänk
Medlem

för mig så är det mellan 4 tum till 4.5 tum som sitter fint i mina stora händer så 4.8 tum så börjar det även bli ganska stort för mig

Permalänk

Sjyst panel, se till att missbruka swecextra nästa vecka

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

En gorillahane på nätagget, dessa brukar kallas för silverryggar/silverback(gorillahanarna allstså)...så det är kanske därför agget heter Silver Power?

Permalänk
Medlem

Tror grabbarna hade lite konjak i kaffet...

Skitrolig panel