Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Vattenkylning Loop fråga/Pump

Sitter på en xspc x2o 750 pump/tank och har en 360mm radiator i toppen i ett corsair 800d

Om jag nu kör en 90 graders koppling direkt från pumpen så slangen går rakt upp från pumpen till radiatorn i toppen, förlorar jag massa flöde pga av det istället för att ha en rak koppling ur från pumpen? Tycker det verkar vara lite halv taskigt drag i den.
Eller också är det bara jag som in bildar mig det

Mvh

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Maharajah:

Sitter på en xspc x2o 750 pump/tank och har en 360mm radiator i toppen i ett corsair 800d

Om jag nu kör en 90 graders koppling direkt från pumpen så slangen går rakt upp från pumpen till radiatorn i toppen, förlorar jag massa flöde pga av det istället för att ha en rak koppling ur från pumpen? Tycker det verkar vara lite halv taskigt drag i den.
Eller också är det bara jag som in bildar mig det

Mvh

Vinkeladaptrar påverkar knappt vattenflödet alls, du kan ha tiotals adaptrar och de skulle ändå inte påverka mer än ett CPU block.

Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

Det är rätt dåligt tryck i din pump men en vinkel bör inte gör mycket skillnad. Blir det någon skillnad med en rak koppling fast lite längre slang i en böj?

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Inveramsay:

Det är rätt dåligt tryck i din pump men en vinkel bör inte gör mycket skillnad. Blir det någon skillnad med en rak koppling fast lite längre slang i en böj?

Jo det var det jag funderade över men har nu en 90 gradare direkt efter pumpen, kanske blir att prova med en rak slang i en böj eller vända så anslutningarna på radiatorn i toppen sitter mot baksidan i stället. Men blir senare

thx anyway

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa