Permalänk
Medlem

adapterplattor h70

tjena clockers .

jag har ett jävla dilemma, har fått tag i min gamla corsair h70 liquid men har inga adapterplattor till både fastsättning eller till baksidan ..

finns där någon vänlig själ som sitter på detta ? mitt moderkort är ett gigabyte ga-970a ud3 med socket am3+ med en processor amd fx6100 3.3ghz.

hojta gärna till om ni vet någon eller ni själva har så kanske vi kan lösa en bra smidig affär , så kanske jag slipper köpa en helt ny kylare :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem

Här har Corsair det, vet inte om det går att köpa i Sverige:

http://www.corsair.com/en/parts/cooling-parts/cwch50-brktkit....

Permalänk
Medlem

Mjoe jag vet att Corsair har dem inne. Men $9.99 och sen frakt och antagligen tullavgift, när kanske någon sitter på just denna grej jag behöver, men jag lär väl få beställa därigenom då förra som hade skiten har slarvat bort ena fästskruven tyvärr :/

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Mjoe jag vet att Corsair har dem inne. Men $9.99 och sen frakt och antagligen tullavgift, när kanske någon sitter på just denna grej jag behöver, men jag lär väl få beställa därigenom då förra som hade skiten har slarvat bort ena fästskruven tyvärr :/

Det blir ingen moms eller tull när värdet är lägre än typ 500kr. Men var det bara en skruv som fattades eller hela fästmekanismen?

Permalänk
Medlem

Roligt är dock att om man tittar på Corsairs hemsida, kopierar och söker på artikelnumret så finns detta hos ett flertal svenska leverantörer dock benämns de endast som socket 1156 kit. Konstigt kan man tycka.

Testa själv att söka på "CWCH50-BRKTKIT" som man hittar på Corsairs hemsida.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Eltarion: Oj, ja jag testade googla " Corsair h70 mountbracket" men fick inte upp något. Men ska testa söka på det du sa, och se om jag får någon vidare information. EDIT: Dock är socket 1156 som du sa benämns hos flera svenska återförsäljare fungerande till h50 , men den delen som sitter på Baksidan av Moderkortet stämmer inte överens med skruvhålen/fästhålen på mitt moderkort då det är am3 med en avlång platta om man så kan säga

Marcusk: nej det var hela Mountbracket på baksidan, och en skruv i "ringen" som håller själva kylningspumpen på processorn! Men eftersom det är annan Mountbracket på baksidan på h70 så behövs även ringen till h70 på framsidan

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Eltarion: Oj, ja jag testade googla " Corsair h70 mountbracket" men fick inte upp något. Men ska testa söka på det du sa, och se om jag får någon vidare information. EDIT: Dock är socket 1156 som du sa benämns hos flera svenska återförsäljare fungerande till h50 , men den delen som sitter på Baksidan av Moderkortet stämmer inte överens med skruvhålen/fästhålen på mitt moderkort då det är am3 med en avlång platta om man så kan säga

Marcusk: nej det var hela Mountbracket på baksidan, och en skruv i "ringen" som håller själva kylningspumpen på processorn! Men eftersom det är annan Mountbracket på baksidan på h70 så behövs även ringen till h70 på framsidan

Jag hade skrivit till typ Komplett och frågat, då Corsairs artikelnummer är det samma, och ska enligt Corsair innehålla sakerna du behöver.

Citat:

Package Contents

One (1) Intel 775/1156/1366 Bracket and back plate for Corsair Hydro Series™ H50 and H70 CPU Coolers One (1) AMD Socket AM2/AM3 Bracket and back plate for Hydro Series H50 and H70 Mounting hardware)

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Jag hade skrivit till typ Komplett och frågat, då Corsairs artikelnummer är det samma, och ska enligt Corsair innehålla sakerna du behöver.

Jao, men kollar man på komplett så står det " Kompitabel med :Socket 775, Socket 1156, Socket 1366." inte Socket AM3 och , Corsairs H70 verkar ha annorlunda fästring , samt att komplett inte säljer den längre.

Att beställa Mountingkit från Corsairs hemsida, skulle i skrivande stund kosta ca 35dollar ~ 254kr , för en fästring och bakplatta.

När kanske nån annan som kör en annan version av moderkort / Processor kanske har dessa grejjer över från när dem monterade Förhoppningsvis så har någon inte gjort som jag o huttat skiten i ån utan att tänka mig för när jag flyttade :/

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem

Biten som ska sitta på baksidan är den som sitter på alla amd moderkort från början, den följer inte med något mountingkit. Hör med folk om de har en bakplate för amd över och så kan du höra med folk som använder intel om du kan få deras delar för amd.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Biten som ska sitta på baksidan är den som sitter på alla amd moderkort från början, den följer inte med något mountingkit. Hör med folk om de har en bakplate för amd över och så kan du höra med folk som använder intel om du kan få deras delar för amd.

Det var precis såhär jag tänkte. Där kanske finns nån vänlig själ som vill sälja / ge bort för en slant

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Biten som ska sitta på baksidan är den som sitter på alla amd moderkort från början, den följer inte med något mountingkit. Hör med folk om de har en bakplate för amd över och så kan du höra med folk som använder intel om du kan få deras delar för amd.

Så var det inte med H50 iaf. Man fick ta av backplate som satt på AMD moderkortet från början. Då kittet som Corsair säljer är för både H50 och H70 så lär det ju vara likadant med detta.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Det var precis såhär jag tänkte. Där kanske finns nån vänlig själ som vill sälja / ge bort för en slant

----------------------------------------
Vet du om det är samma fästen för Am3 hos h70 som hos h60?
För jag har ett H60 kit jag inte använder för just amd, dock inte bottenplattan (som bekant medföljer moderkorten)
Det är väl typ två fästen som ser ut som "gafflar" va?
Jag kör intel så jag kan kolla upp delarna jag har över från mitt ena kit till just amd ifall du vill så behöver du bara jaga rätt på en bottenplatta?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

----------------------------------------
Vet du om det är samma fästen för Am3 hos h70 som hos h60?
För jag har ett H60 kit jag inte använder för just amd, dock inte bottenplattan (som bekant medföljer moderkorten)
Det är väl typ två fästen som ser ut som "gafflar" va?
Jag kör intel så jag kan kolla upp delarna jag har över från mitt ena kit till just amd ifall du vill så behöver du bara jaga rätt på en bottenplatta?

H60 är väl en CoolIT kylare inte Asetek som H50 / H70. Men jag kan ha fel.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

----------------------------------------
Vet du om det är samma fästen för Am3 hos h70 som hos h60?
För jag har ett H60 kit jag inte använder för just amd, dock inte bottenplattan (som bekant medföljer moderkorten)
Det är väl typ två fästen som ser ut som "gafflar" va?
Jag kör intel så jag kan kolla upp delarna jag har över från mitt ena kit till just amd ifall du vill så behöver du bara jaga rätt på en bottenplatta?

Jatack , kan du evt ta bilder på de olika delarna och MMS:a så jag ser om detta stämmer överens med vad jag behöver ? PM:ar mitt nummer till dig o hoppas på det bästa

På förhand tack !:)

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Biten som ska sitta på baksidan är den som sitter på alla amd moderkort från början, den följer inte med något mountingkit. Hör med folk om de har en bakplate för amd över och så kan du höra med folk som använder intel om du kan få deras delar för amd.

Nej, det följer med en backplate till H50/H70 kylarna. Det fungerar inte med original AMD backplaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Jatack , kan du evt ta bilder på de olika delarna och MMS:a så jag ser om detta stämmer överens med vad jag behöver ? PM:ar mitt nummer till dig o hoppas på det bästa

På förhand tack !:)

-----------------------------------------
Jag tar fram manualen till det o kollar för säkerhets skull

Skrivet av Marcusk:

Nej, det följer med en backplate till H50/H70 kylarna. Det fungerar inte med original AMD backplaten.

-----------------------------
Jag kan ta fram o kolla manualen för säkerhets skull när jag kommer hem, kan göra det sent inatt kanske eller imorgon förmiddag för att vi ska vara säkra:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------------------------
Jag tar fram manualen till det o kollar för säkerhets skull

-----------------------------
Jag kan ta fram o kolla manualen för säkerhets skull när jag kommer hem, kan göra det sent inatt kanske eller imorgon förmiddag för att vi ska vara säkra:)

Sounds like a plan !

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Sounds like a plan !

------------------
Nu är jag hemma igen:)

Tyvärr, har jag nu upptäckt varför jag hade för mig innan jag somnade inatt att det var och är nåt som skiljer h70 och h60 och h100 osv åt
Kolla här på denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=-CkTVY2GzUU det är för gamla h70 och h50

Sen ta en kik på detta på H60/H80/H100

http://www.corsair.com/blog/hydro-series-high-performance-liq...

De är helt olika som du ser, det krävs olika fästen för dem och H70 verkar behöva en egen fästplatta

Sorry, att jag inte kan hjälpa dig med det här:(

Så alltså behövs ett kit till din H70 med backplate osv, marcusk har rätt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Aja, inte mycket att göra åt . Men att beställa ett helt nytt kit för 300kr, när hela kylningen kostar 600kr nytt känns inte så lockande, så tar nog o huttar skiten åt helvete o investerar i nytt

Tack ändå för hjälpen

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk

Då kan jag köpa den av dig

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Då kan jag köpa den av dig

Köpa pump och radiator menar du ? allt är ju komplett , förutom Baksidan till h70 och själva "fästringen" över skiten..

Kasta ett PM med ett bud och var du bor för den delen bor du i skåne kanske vi kan mötas upp o slippa frakt o skit

Edit: Såg att du bor i Äholm.. Bor själv i Höör så har du vägarna förbi så kan du komma förbi, PM:a för tid o så då jag jobbar skift

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate