Permalänk

uppdatera med P8Z77-V PREMIUM

tänkte kolla om det går att i min rigg bara byta moderkortet mot ett asus P8Z77-V PREMIUM. onboard ssd disken på kortet antar jag att man ska ha sitt OS på, hur för man över detta från min ssd? tack på förhand

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas5011:

onboard ssd disken på kortet antar jag att man ska ha sitt OS på, hur för man över detta från min ssd?

nej, meningen är att den ska lagra frekvent använda filer från din OS-disk. så har man redan en SSD, en snabb sån iaf, som systemdisk så tycker i varje fall jag hela grejen är meningslös.

ingen aning om det går att installera direkt till den, men det är ju möjligt att det går, men återifgen ser jag inte meningen, det brukar inte vara gott om utrymme på dem heller vilket ytterligare gör det mindre intressant i vilket fall så..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

okej tack för svaret:) men går det att bara byta ut moderkortet i min rigg och boota alltså? eller blir det massa problem med win7 då?

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomas5011:

okej tack för svaret:) men går det att bara byta ut moderkortet i min rigg och boota alltså? eller blir det massa problem med win7 då?

Går gör det säkert. Om det blir problem eller inte är ganska svårt att säga eftersom det beror på vad du har på hårddisken. Dock är det att rekommendera att man installerar om windows efter att du har bytt moderkort. Detta för att minska chansen för konflikter mellan drivrutiner och annat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Går gör det säkert. Om det blir problem eller inte är ganska svårt att säga eftersom det beror på vad du har på hårddisken. Dock är det att rekommendera att man installerar om windows efter att du har bytt moderkort. Detta för att minska chansen för konflikter mellan drivrutiner och annat.

men att ominstallera os är något man gör efter man bootar upp och går att göra i windows miljö?

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;