H100 till Fractal Design Core 3000 chassi

Permalänk

H100 till Fractal Design Core 3000 chassi

Hej, jag tänkte bara höra om H100 CPU-kylarn skulle funka med detta chassi eller är det för trångt?

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk

Jag tror att den kan få plats men du får nog inte plats med något i den översta 5,25"-platsen. Jag tror inte heller att de färdiga hålen för att fästa är anpassade för en radiator så antigen får du nöja dig med fyra skruvar på ena halvan av radiatorn eller så får du ordna med nya hål.
Jag lovar inte att det passar med de bilder jag sett gör att det ser ut som en sådan tunn radiator och en uppsättning fläktar får plats om ditt moderkort inte har en hög kylfläns över processorn eller minnena väldigt långt upp.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

Har ett M4A77 moderkort ifall det är till någon hjälp.

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk

Om du redan har chassit så finns det ett enkelt sätt att ta reda på om det finns en god möjlighet att det passar.
Du får mäta avståndet mellan taket (eller om du har en fläkt monterad från den) ner till kanten på minnena och se hur långt avstånd du har. Enligt Corsairs sida är radiatorn 27mm och de medföljande fläktarna 25mm tjocka, så om du har ca 55mm eller mer utrymme så borde det inte vara några problem med tjockleken. då är det bara att fundera på hur du ska fästa den.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.