överklockning av RAM från 1600mhz till 2133mhz G.skill 17000 cl11

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011

överklockning av RAM från 1600mhz till 2133mhz G.skill 17000 cl11

Har letat runt lite och fått fram lite information vad jag ska ha för volt och andra saker som timings som andra som har överklockat dessa minnen har kört.

Har dock sett i trådar att de var några kunniga människor som lite mer specifikt förklarade hur man gjorde, försökte leta upp dem igen fast som alla andra forum så suger sweclockers sök funktion.

Så är de någon som kan förklara för mig lite hur jag ska göra med de här?

Jag vet ju självklart att de kanske inte funkar och man måste prova sig fram men behöver veta lite grundligt av vad de är jag ska ändra och leka med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007

Du skulle inte ha snålat och köpt 1600Mhz minne i början ;). Det jag hade gjort hade varit att dra upp minnet först till 1,6V sedan ändra timings från 9-9-9-24 1T? till 11-11-11-30 2T och köra resten på auto och sedan öka frekvensen på minnena. Då borde man komma så nära XMP på gskills billiga 2133mhz minne som möjligt. Sedan kommer frågan om hur lika dina stickor är mot dem, om det är samma stickor med samma eller sämre minneskretsar. Det finns ingen garanti för att du ska kunna dra upp dem så högt.

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT