Permalänk
Inaktiv

Asus Maximus IV gene-z/gen3 paj?

Hej har köpt nya delar till datorn som jag fick idag. Köpte nytt moderkort - Asus maximus IV gene-z/gen3 och cpu - i7 2700K. När jag kör HWmontor visar den under moderkorts temperatur "Systin 26grader , CPUTIN 60 grader AUXTIN 29 grader och TMPIN3 27 grader"
Undrar då såklart vad CPUTIN är för något, då den visar 60 grader... allt annat ligger relativt lågt.

När jag instalerade min H70 och startade datorn hör man ett tjut ljud ifrån en fläkt, trodde först det va pumpen men när man stoppar fläkten medans datorn körs så upphör ljudet... Är fläkten paj? :S

Permalänk
Inaktiv

Enligt BIOS ligger cpu 24 och moderkotet på 26 grader...

Permalänk
Inaktiv

Testat med dom nyaste BIOS men samma sak, verkar som flera haft liknande problem...

Permalänk
Medlem

Samma mobo, samma problem.
Ingenting att bry sig om eftersom hwmon rapporterar kärnorna ~rätt iaf och vad jag antar "cputin" är samma sak som "package" under prollens namn i programmet.

Permalänk
Inaktiv

Okej så då äre lungt Tack för svaret däremot vilken temp sak man försöka att inte gå över med 2700K?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Okej så då äre lungt Tack för svaret däremot vilken temp sak man försöka att inte gå över med 2700K?

Allt under 70grader är bekvämt skulle jag säga, har för mig att den kan throttla över de temperaturerna alt. stänga av sig beroende på mobo och inställningar.