Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010

Sätta in gammal fläkt?

Plocka ut lite gamla delar ur en dator som skulle skrotas, mest för att det var skoj att pilla i den, och kom då över en (fullt fungerande?) 92 mm fläkt. Mitt nya datorbygge har gått lite varmt och ja har ändå tänkt skaffa lite nya fläktar. Detta görs tidigast i nästa vecka och min fråga är helt enkelt om det är "farligt" att sätta in och koppla en gammal fläkt. Denna är säkert 6-7 gammal och säkert skitdålig, men bättre än inget? Ska lägga upp en bild på den när jag kan.

Tankar?

Skickades från m.sweclockers.com

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Nej inga problem så länge den snurrar fritt.
Så länge det inte är någon specialare som drar grymt med ström d.v.s.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Svensktiger:

Nej inga problem så länge den snurrar fritt.
Så länge det inte är någon specialare som drar grymt med ström d.v.s.

Tack för svaret. Skall ta och lägga upp en bild snart. Edit följer.

Bild på fläkten:

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt