Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Kylpasta frågor

God dag elr snarare god natt , men jag har en fråga angående min kylpasta på min processor(amd phenom x4 II BE 3:4ghz) med stockylare ,jag klåpare med den orginella pastan så ja har köpt ny nu ,jag undrar vad skall jag ta bort den gamla med förutom T sprit

ack på förhand F1L1P99

Datorn : Mobo= Asus m5a78-L CPU= FX 8320 4.4 ghz RAM= Kingston 8 gb 1600mhz GPU= Radeon R9 280x PSU= Thermaltake Smart 550w 80+ Chassie Tt Urban s30 3tb hdd + 120gb Samsung 840 ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

"kemiskt ren aceton
Kemiskt ren bensin
T-sprit
Röd etanol (T-röd, funkar utmärkt med 99% avfettande kemikalier)
Spolarevätska (T-blå, innehåller isopropanol men också tvållösningar, vilket man vill undvika)
Isopropanolakohol
Förgasarevätska (K-sprit, består av isopropanol & etanol)
OKQ8:s spolarevätska (upp till 90% isopropanol & resten etanol)"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Om jag då tar spolarvätska då ,men går det med typ nagellacksborttagningmedel ist eller förstör det allt

Datorn : Mobo= Asus m5a78-L CPU= FX 8320 4.4 ghz RAM= Kingston 8 gb 1600mhz GPU= Radeon R9 280x PSU= Thermaltake Smart 550w 80+ Chassie Tt Urban s30 3tb hdd + 120gb Samsung 840 ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Nagellacksbortagning har en typ av olja i sig, som inte kommer göra gott på din Processor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Ja tar spolar vätska då

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

Jag körde på Isoprobanolalkohol, finns på apoteket och i målaraffärer, kemisk ren bensin

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Skulle vara försiktig med aceton och bensin.
Framförallt aceton kan lösa upp (eller reagera med) saker man inte tänkt sig från början.
Sprit är betydligt säkrare.