Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Kör SP fläktarna på en 240 radiator. Och de funkar ypperligt. Dessutom är de riktigt tysta.

Är det quiet eller performance ed. du kör? 2 eller 4 st?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om fläktarna fungerar som utblås om den målade ringen syns? Eller kan man möjligtvis välja vilken sida ringen ska sitta på?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Tycker att specifikationerna är väldigt dåliga på papper, man kan ju inte lita på sånt utan man måste ju höra allt i person men ändå, tar nog ett par Cougar fläkter istället som jag vet är bra.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Dom ser lite ut som Be quiet's shadowWings ( http://www.inet.se/produkt/5322024/be-quiet-shadowwings-140mm... )

ShadowWings fläktarna är helt otroligt bra, inga vibrationer, oerhört tysta i förhållande till hur dom blåser! Har 140mm PWM, dom ligger enl. pappers spec på 60cfm/18,4db.

Skitsmidig skruvfri montering ocksdå, som verkligen funkar extremt bra, massa gånger också. Inte som dom sedvanliga gummiplupparna som bara en eller ett par i/ur monteringar.

Grymma fläktar! Enda som jag sett/hört som är lika effektiva/tysta är thermalright TY-140(å dom har ju vunnit nästan alla tester som går)

Permalänk
Medlem

Kör 2st high performance high pressure 120 fläktar i push/pull på min H80. Ljud stör mig inte överdrivet
men jag har inte märkt att dom låter något sjukt om man inte maxar dom (vilket min snart returnerade
H80 gör varje power cycle innan jag resetat firmwaren manuelt).

Jag kan intyga att dom gör skäl för sitt namn, dom flyttar löjliga mängder luft i jämförelse med stock fläktarna
och mina bitfenix spectre pro 1200rpm. Kan känna luftpelaren bakom utblåset.

Permalänk

Frågan är vilka av dessa (SP) och Silverstone Air Penetrators som passar bäst för push mot en radiator?

Permalänk

Jag har gjort en liten recension på dessa fläktar här på SweClockers och kan helt klart rekommendera dessa, mycket bra fläktar

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...