Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Awh. Jag kan tala med XrOo imorgon gällande det, då han har loggat off för natten. Kan du inte få använda INZ admin?

Skrivet av -GufuX-:

vet faktis inte, sak ändå sova nu... jobbar ju 7-16

Hur går det med tråden/forumet, för jag är sjukt sugen på att bränna ett moderkort *host*
För det andra, en liten dum fråga... men vad är INZ admin?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hur går det med tråden/forumet, för jag är sjukt sugen på att bränna ett moderkort *host*
För det andra, en liten dum fråga... men vad är INZ admin?

Får se om jag får en admin efter jobbet, inz admin är en förkortning för att medlemen "InZ-Audio" på sweclockers har admin till den nya sajten

Permalänk
Medlem
Skrivet av -GufuX-:

Får se om jag får en admin efter jobbet, inz admin är en förkortning för att medlemen "InZ-Audio" på sweclockers har admin till den nya sajten

aha, då hänger till och med jag med:D
då får vi vänta och se allså:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

No offense, men kylspray är väl inte riktigt luftkylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det går teoretiskt få ut ~ minus 45. Men uppmätt visade runt 25. Och att få en ambient på minus 25 kräver vinter.
Vi skulle kunna gå lägre beroende på plats. Så frysspray gör inte mer än att få ner den ambient som går igenom kylaren.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Det går teoretiskt få ut ~ minus 45. Men uppmätt visade runt 25. Och att få en ambient på minus 25 kräver vinter.
Vi skulle kunna gå lägre beroende på plats. Så frysspray gör inte mer än att få ner den ambient som går igenom kylaren.

DIN SIGN HAHAHA<3

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

DIN SIGN HAHAHA<3

Bränna moderkortet eller?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sannapulsen:

Bränna moderkortet eller?

In every war, there's casulties. In my war, the price is performance, and casulties are components.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Haha skön

Visa signatur

i7 6700k @ 4.6 GHz | 16GB DDR4 3866Mhz Trident-Z | ASUS 1080 Ti @ 2050MHz | ASUS z170-Deluxe | Samsung PRO 256 GB | Acer x34a 100hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med min Q6600 G0 (SLACR) i 3900MHz, 1,645V, 435MHz FSB på en Noctua NH-UP12 SE2 tillsammans me 2st Corsair SP High Performance Edition i 2350rpm just nu med fina temps. Detta är dock inte min alldagliga clock då den slukar rätt bra med ström . Kör annars på

3303MHz, 1,5V, 367MHz FSB

Detta är något jag verkligen älskar med dessa processorer och hela platformen, sitter ännu en dag med min LGA775 setup och är fortfarande nöjd med prestandan den krämar ut. Har inte varit i behov att byta ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Sitter just nu med min Q6600 G0 (SLACR) i 3900MHz, 1,645V, 435MHz FSB på en Noctua NH-UP12 SE2 tillsammans me 2st Corsair SP High Performance Edition i 2350rpm just nu med fina temps. Detta är dock inte min alldagliga clock då den slukar rätt bra med ström . Kör annars på

3303MHz, 1,5V, 367MHz FSB

Detta är något jag verkligen älskar med dessa processorer och hela platformen, sitter ännu en dag med min LGA775 setup och är fortfarande nöjd med prestandan den krämar ut. Har inte varit i behov att byta ännu

För att inte tala om att LGA775 processorer är billiga idag. Så en överklockad quad core och ett bättre grafikkort är fullt tillräckligt för att kunna spela alla dagens spel, exempelvis Battlefield 3.

Känns som att din Q6600 klockar ganska kasst dock, 1.64V för 3.9Ghz är ganska mycket. Minns dock att dom slukade en del spänning men aldrig så pass mycket. Hade några stycken och kunde köra iaf 4.0-4.1Ghz på 1.5-1.55V. Dock lappade, samt även en lappad TRUE som jag pressade ner och surrade runt moderkortet. Gjorde stor skillnad på tempsen Annars lutade kylaren och tempen ökade med säkert en 10C bara för att den inte låg på helt 100 mot IHSen

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

För att inte tala om att LGA775 processorer är billiga idag. Så en överklockad quad core och ett bättre grafikkort är fullt tillräckligt för att kunna spela alla dagens spel, exempelvis Battlefield 3.

Känns som att din Q6600 klockar ganska kasst dock, 1.64V för 3.9Ghz är ganska mycket. Minns dock att dom slukade en del spänning men aldrig så pass mycket. Hade några stycken och kunde köra iaf 4.0-4.1Ghz på 1.5-1.55V. Dock lappade, samt även en lappad TRUE som jag pressade ner och surrade runt moderkortet. Gjorde stor skillnad på tempsen Annars lutade kylaren och tempen ökade med säkert en 10C bara för att den inte låg på helt 100 mot IHSen

Ahh beror dock på vilka processorer man är ute efter, en del är faktiskt ännu idag rätt så dyra
Mina Q6600 G0 processorer har klockat skitbra och ena körs 24/7 då jag inte kan stänga av datorn pga av hdd failure (ger massa bluescreens vid start & omstart ), den jag använder just nu är lappad, så är även cpukylaren och jag har aldrig haft problem med tempsen hittils.
Hmm hela mitt system med 3st 570DCII drog ungefär 1250w i full load och jag har ca 250w över från mitt platimax agg
Det är tur att jag inte kör dator i sådan load hela tiden, även i spel så loadar datorn knappt heller, hurray till fast el och vatten kostnad som ingår i hyran :D!

Permalänk
Medlem

menar bara på att om du trycker kylaren mot processorn så kommer tempen sjunka. detta för att tornkylare och lga775 har en förmåga att svikta och därför kyla sämre. kan enkelt lösas med t.ex buntband osv.
ett problem kan det nog inte anses vara, men snarare en enkel fix för ännu bättre kylning och möjlighet till ännu bättre överklockning.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

galen FSB, nuff said.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC