Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011

Böjd pin?

Goddagens, lite paranoid här kanske men men.
Idag skulle jag installera min nya dator var tanken. Men när jag öppnade cpu sockeln så såg jag en variation i det annars perfekta mönstret.
Jag har inget makroobjektiv så jag fick improvisera med en lupp, blev inte jättebra men det är fan svårt att se så små saker.

Så vad tror ni? Är den så pass mycket böjd att det kan bli problem eller ska jag helt enkelt testa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

1pins är lite högre än resten av dem,
men det ska inte påverka nåt.
jag hade lagt i cpun som vanligt

Du kommer aldrig ångra ett träning pass du gjort. Du kommet där i mot ångra de bilringarna som de uteblivna passen skapade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2010

Du menar att det var så när du köpte moderkortet? Du kommer inte få det utbytt eftersom dom kommer säga att det var du själv som böjde den. Testa och se vad som händer.

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Det där ska inte innebära några problem. Peta i processorn som vanligt och plocka ur den igen, så har det förmodligen gått till sig sedan. Om inte, sätt ihop allt som vanligt och försök boota upp burken, pinnen kommer med största sannolikhet i rätt läge när processorn ligger på plats i vilket fall som helst. Funkar det inte då är det dags att försöka få det utbytt.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!