Intel i7 2600K är på 3.4 GHz hela tiden, vad är fel?

Permalänk
Avstängd

Intel i7 2600K är på 3.4 GHz hela tiden, vad är fel?

,

Permalänk
Medlem

kika upp i aktivitets hanteraren något som använder mkt av cpun där kanske flashplayer om du har hårdvaruacceleration aktiverat det kan ta upp mkt då efter ett tag (märkte det på farsans burk för ett tag sen.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

kika upp i aktivitets hanteraren något som använder mkt av cpun där kanske flashplayer om du har hårdvaruacceleration aktiverat det kan ta upp mkt då efter ett tag (märkte det på farsans burk för ett tag sen.)

Allt jag har i aktivitetshanteraren står på 0, har inte flashplayer installerat. Hårdvaruaccelatation, vart hittar jag det?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du har alla de senaste drivrutinerna till alla komponenter?

Permalänk
Inaktiv

I Task Manager klicka även på "Show processes from all users" och se om det är någon windows tjänst som drar så mycket, testa även att köra windows update

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Är du säker på att du har alla de senaste drivrutinerna till alla komponenter?

Japp. Har de senaste drivrutinerna!

Skrivet av anon171844:

I Task Manager klicka även på "Show processes from all users" och se om det är någon windows tjänst som drar så mycket, testa även att köra windows update

Klickade där nu och då ser jag detta:

"System Idle Process" CPU: 98"

Det är väl att det är 98 ledigt?

Annars så fanns det inget som tog någon CPU.

Provade starta om datorn och då gick CPU Usage ner till mellan 1-5%. När datorn har varit igång i cirka 5-10 minuter är den uppe på 98% igen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Samistar:

Japp. Har de senaste drivrutinerna!

Klickade där nu och då ser jag detta:

"System Idle Process" CPU: 98"

Det är väl att det är 98 ledigt?

Annars så fanns det inget som tog någon CPU.

Provade starta om datorn och då gick CPU Usage ner till mellan 1-5%. När datorn har varit igång i cirka 5-10 minuter är den uppe på 98% igen..

Precis, System Idle är tillgängligt på sätt o vis, den gör fortfarande beräkningar för att om en processor inte gör det så stängs den av osv.. Menmen.

Testa att uppdatera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon171844:

Precis, System Idle är tillgängligt på sätt o vis, den gör fortfarande beräkningar för att om en processor inte gör det så stängs den av osv.. Menmen.

Testa att uppdatera

Uppdatera vadå?

Nu hittade jag svchost.exe, den ligger på 80-99 CPU%

Funderar på att installera om Windows.

Permalänk
Avstängd

Formaterade om datorn och nu är allt som det ska.