Datorn dör när jag lirar bf3 ibland, kan det vara pga min Vcore?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Datorn dör när jag lirar bf3 ibland, kan det vara pga min Vcore?

hejsan,
När jag lirar Bf3 så fryser datorn ibland så att jag måste slå av den på knappen och det är ju inte så bra det
Har just nu överklockat min i5 2500k till 4.22GHz och Vcoren är 1,26 . vet att det inte är att den blir för varm för den blir bara ca 44-47 grader.

i5 2500k 4.22GHz | GTX 570 (ASUS) | Kingston HyperX 8GB | GA-Z68P-DS3 | Antec 920 | Win 7 64bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

har du stresstestat med linpack eller prime95?

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

ne det har jag faktiskt inte prövat men tänkte att det skulle vara lungt för använder mig av easy toune 6 överklockingen just nu

i5 2500k 4.22GHz | GTX 570 (ASUS) | Kingston HyperX 8GB | GA-Z68P-DS3 | Antec 920 | Win 7 64bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

ah, det förklarar saken. Easy tune och liknande är tyvärr fullkomligt värdelöst. Läs en guide och klocka manuellt, det är inte särskilt svårt på en sandy bridge

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Kör du med det inbyggda ljudkortet?
Och kör du med punkbuster?
Om båda är JA så är det stor riska att det är detta som är problemet då realteks ljudkort inte verkar gilla punkbuster specielt bra.
Mer info här #12346481

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."