Permalänk
Medlem

Pentium 4

Tjena, sitter här på kvällskvisten och funderar lite bara.
Har två P4 hemma gamla som gatan med AGP för grafikkort bland annat.

Har kollat runt lite, och undrar om man kan göra något rolig med dom, tx hur bra kan man göra en sådan gammal dator?
Bästa AGP grafikkortet? Bästa klocken för luftkylning för en p4 på 3.0ghz DDR400 är minnena i alla fall. Stockfläkten är inte original den är gjord för att klocka lite smått om jag minns rätt. Men, ah jag svamlar bara.
Det jag vill är att ni som vill, kan länka bästa delarna för en sån här gammal dator. "Nytt" som gammalt går bra.

Ett litet test bara, inga extrema klockningar ska göras.

Och hur tror ni det kommer funka för dagens behov med en sådan här dator?

Tack på förhand! Och om texten var luddig fråga så formulerar jag om, är lite trött!

Visa signatur

Rock on ,\,,/__(-.-,)__\,,/,

Permalänk
Vila i frid

En P4 på 3 GHz kan köra SuperPi med 1 miljoner decimaler på 60 sekunder. En snikig men modern Pentium G620 gör det på 13 sekunder - på den ena av dess två kärnor. Totalt är en G620 ca 9 gånger snabbare än en gammal P4'a. Dvs det är plågsamt att ens försöka läsa aftonbladet.se med den gamla antikviteten. Jag själv har slängt allt gammalt effektslukande på återvinningen - el ÄR dyrt.

Permalänk
Medlem

Jaså på så vis, jo el är ju ganska dyrt. Men ser detta som fortfarande lite kul att testa bara.
Blir det inge bra av de hela så åker allt till återvinningen.

Visa signatur

Rock on ,\,,/__(-.-,)__\,,/,

Permalänk
Medlem

Är det något speciellt du vill använda datorn till? Det skulle hjälpa till att svara på om den är värd att spara :).

Permalänk
Medlem

Tänkte mest se vad en gammal dator kan gå för, ska inte användas till något speciellt.

Visa signatur

Rock on ,\,,/__(-.-,)__\,,/,