Permalänk
Medlem

Dator Problem!

Tjeanare, har ett problem med min dator! bytte kylare och satt på lite mer kylpasta.. ganska mycket också.. Men jag undrar vad felet är!? Den vägrar starta. Eller jo den startar och ger ifrån sig ett ljud och blinkar rött ganska fort. Sen så stängs den av. Alla fläktar snurrar med. Går inte att få igång datorn. Vad ska jag bära mig åt? Har en windows xp,
Specs:
Intel Pentium 4
HP moderkort
Grafikkort: GeForce G210
4GB ram.
300w nätdel

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krown:

Tjeanare, har ett problem med min dator! bytte kylare och satt på lite mer kylpasta.. ganska mycket också.. Men jag undrar vad felet är!? Den vägrar starta. Eller jo den startar och ger ifrån sig ett ljud och blinkar rött ganska fort. Sen så stängs den av. Alla fläktar snurrar med. Går inte att få igång datorn. Vad ska jag bära mig åt? Har en windows xp,
Specs:
Intel Pentium 4
HP moderkort
Grafikkort: GeForce G210
4GB ram.
300w nätdel

Du vet va desto mindre kylpasta desto bättre..

Permalänk
Medlem

Nu vet jag :S

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

Kolla att kylaren sitter som den ska, hårt och stadigt. kylpastan smetas på TUNT eller som ett riskorn för att smetas ut då kylaren pressas på. En processor utan kylare stänger ner/överhettas snabbt.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Den ger ifrån säg ett ljud från hårddisken men stänger av sig på ca 1 sekund.. Alla fläktar går igång

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

INgen som vet?

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krown:

INgen som vet?

Ser någon mod att du bumpar för mycket kan du hamna i trubbel

Är den på under en längre tid om den får stå avstängd i 10-20min mot om du startar gång på gång?

Permalänk
Medlem

@Racka den startar gång på gång för att jag trycker på den igen, alltså den sätts på och sen stängs av igen :S

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

Och nej den startas inte under längre tid, samma sak som innan

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Skrivet av krown:

@Racka den startar gång på gång för att jag trycker på den igen, alltså den sätts på och sen stängs av igen :S

Använd citatfunktionen istället så ser han att du har svarat

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vissa kylpastor är svagt ledande, om du satte dit för mycket är det möjligt att den runnit utanför kanterna av processorn och skapat kortslutning.

Om du var för hårdhänt med borttagning/montering av processorkylaren har moderkortet ha tagit stryk.

EDIT En informativ liten video om hur kylpasta sprider sig http://www.youtube.com/watch?v=EyXLu1Ms-q4

Permalänk

min förra dator gjorde så då hade nätagget jätt up och gått hem

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

min förra dator gjorde så då hade nätagget jätt up och gått hem

Okej! men kan man rädda det på något sätt?

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

Kolla att kylfläkten sitter ordentligt min hade låtsat efter ett lan och då fick jag ditt problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vAkuMe:

Kolla att kylfläkten sitter ordentligt min hade låtsat efter ett lan och då fick jag ditt problem...

Japp den sitter!

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har lite många trådar om datorproblem nu.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM