Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010

Vad kan jag göra med mitt system?

Hej pojkar.
Funderar på att tweaka till mitt system lite...allt är original än så länge.
Ska läsa de guider jag inte hunnit med ännu såfort jag kommer hem från jobbet, men inte hittat så mycket info om just det jag använder.
Hur klockar jag lättast min prolle?
Stänga av Cool&Quiet skulle tydligen vara smart.
Tror inte mina minnen går i 1600 utan endast 1333, så detta måste jag också lösa.

Alla tips är välkomna

Mvh Danne

Edit: Har ett rätt välkylt chassi...kör 2 insug i fronten, 2 utblås på toppen, PnP H60 baktill för processorn, sen nätaggets fläkt på undersidan. Skulle eventuellt kunna trycka in en till fläkt nedtill, alternativt på sidan av chassit. Så temperaturer borde inte vara nått jätteproblem än så länge.

Chassi: Cooler Master N400 | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | CPU: Intel i7-3770K | Minne: Corsair Vengeance @ 1600mhz 16GB | GPU: Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL) | PSU: Corsair TX 750W | SSD: OCZ Vertex3 120GB & Samsung 830 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Jan 2011

men din prolle behöver du bara öka multipel i bios så länge det går stabilt, sen är det ju ditt val om du vill pilla med strömmen om du vill ha upp den mer.

Skaffa ett till 6850?`inte mer än 700 kronor som ger dig en rejäl uppschvung i spel.

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Immort:

men din prolle behöver du bara öka multipel i bios så länge det går stabilt, sen är det ju ditt val om du vill pilla med strömmen om du vill ha upp den mer.

Skaffa ett till 6850?`inte mer än 700 kronor som ger dig en rejäl uppschvung i spel.

förutom att moderkortet i hans sign inte stöder tre grafikkort så ..

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av fizzdan:

oj där var jag allt lite snabb, trodde bara han hade ett! Sorry

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2012

Ladda X.M.P för dina minnen så får du alla inställningar korrekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
http://localhost
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av fizzdan:

Det är väll också så att ett 6850 inte klarar mer än 2 way crossfire. Mitt 6870 går inte att ha mer än 2 way i alla fall.

MacBook Pro - 13" Retina - Mid 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av MrTall:

Det är väll också så att ett 6850 inte klarar mer än 2 way crossfire. Mitt 6870 går inte att ha mer än 2 way i alla fall.

det går köra fler 6870 , kräver dock dubbelmacka kortet från t.ex powercolor
finns flertal som kör tri-fire med just X2 och sen en singel gpu.

Gigabyte Z170 Gaming 7 | Skylake i5K 4.5ghz |16GB G.Skill 3866mhz
Zotac 980ti AMP Extreme --- Soon In Zen Mode
iPhone 7 Guld- 32GB
Örongodis: M-Audio Studiophile Q40,Blue Yeti, Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av MrTall:

Jag sade inget om CF ... Moderkortet har bara 2 st pcieX16 ...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Immort:

Håller på o testar lite lätt med AMD OverDrive just nu, 18.5 i multipel (3.7ghz) verkar gå utan problem iaf!
Maxtemp gick upp till 51 med AMD's stresstest...ska köra ett ordentligt sen och ändra multipeln i BIOS istället för att se mer.

Skrivet av Skuggan74:

Ladda X.M.P för dina minnen så får du alla inställningar korrekt.

Fanns inget sånt alternativ i mitt BIOS, så fick lov att pilla manuellt.
Ställde in så att dom går i 1600 nu, däremot kunde jag inte köra manuellt 9-9-9-24, utan var tvungen att använda auto (11-11-11-29) annars ville systemet inte starta.

Chassi: Cooler Master N400 | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | CPU: Intel i7-3770K | Minne: Corsair Vengeance @ 1600mhz 16GB | GPU: Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL) | PSU: Corsair TX 750W | SSD: OCZ Vertex3 120GB & Samsung 830 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010

Hittade 2 Fractal-fläktar hemma i byrålådan och insåg när jag öppnade lådan att jag inte alls körde PnP på h50'n.
Åtgärdade det och satte in ett insug i botten.
Höjde multipeln till 19, inget annat gjort med processorn.
Körde stresstest under natten och maxtemp gick upp på 47 grader.

Helt okej måste jag säga!
Hade jag vetat att 965'an var så simpel att klocka lite hade jag garanterat gjort det tidigare!
Så nu går den stadigt i 3.8Ghz...får se om man ska försöka skrämma upp den lite till.