Permalänk
Medlem

Vilket moderkort ska jag köpa? (ASUS)

Är villrådig i valet om vilket moderkort jag ska inhandla. Känns som om det finns en uppsjö av olika modeller att välja mellan som kostar olika mycket som som ser ut att ha likande komponenter och det är svårt att veta vad skillnaden är mellan dem.

Har iaf bestämt mig för att köra på ett ASUS kort, men vet inte vilket.

Komponenter som ska användas till kortet är: GTX 670, i5 3570K, SSD (OS), 2st HDD 3Gigbit/s, 1st HDD 6Gigbit/S.

Kommer att klocka en heldel både var det gäller prolle och graffe så kortet behöver vara av lite kvalitet.

Vad rekommenderar ni?

MVH// Alexander

Permalänk
Medlem

Beror ju lite på vilken storlek och funktioner du vill ha. Jag föredrar lite mindre och köpte nyligen P8Z77-m PRO.

Har allt man behöver och går att överklocka på.
Plus att möjlighet till CF/SLI finns om man vill uppgradera senare.

Men se till dina behov och matcha med specifikationerna.

Visa signatur

// Fractal Design Arc Mini / Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC / Asus P8Z77-M PRO / Intel Core i5 3570K 3,4Ghz / Corsair VENGEANCE LP 16GB / Fractal Design 650W Tesla 80+ / OCZ Vertex 4 128GB / 2TB Seagate Barracuda 7200rpm //

Permalänk
Medlem

Funderar också på att uppgradera, så lånar väl tråden. Ska man köra på en P8Z77-m PRO eller Asus P8Z68-V/GEN3?
Då den sistnämnda har bluetooth också. Vilken är mest prisvärd för omkring 1000kr?

Tror ni förresten komplett eller några andra ger ett bra deal på ASUS P8Z77-V PRO igen? Missade det senast...

Permalänk
Medlem

är lite orolig att inte allt ska få plats på ett mATX kort. har Vengeance minnen och en CM 212 men 2 noctua fkläktar, lite orolig att kylaren kommer komma för nära minnerna, redan tajt som det är nu med mitt ATX från Gigabyte...

Någon som har bra koll vilket av dessa kort man borde satsa på?
https://www.inet.se/produkt/1902258/asus-maximus-v-gene
https://www.inet.se/produkt/1902256/asus-p8z77-v

Permalänk
Medlem
Visa signatur

// Fractal Design Arc Mini / Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC / Asus P8Z77-M PRO / Intel Core i5 3570K 3,4Ghz / Corsair VENGEANCE LP 16GB / Fractal Design 650W Tesla 80+ / OCZ Vertex 4 128GB / 2TB Seagate Barracuda 7200rpm //