Permalänk
Medlem

Program för felsökning

Så förutom Memtest86+ till RAMen, vad mer för program finns för att söka fel med på SSDs, HDDs, Mobos, GPUer, CPUer och andra delar?

Vad är dom vanligaste att man kör när man byggt ett nytt system?

Permalänk
Medlem

Jag kör alltid igång en skiva/usb med Hirens BootCD där det finns en halv miljard olika program att testa med.
Annars har du ju Prime95 som jag har direkt i bakhuvudet sådär

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Skrivet av JunZuloo:

Så förutom Memtest86+ till RAMen, vad mer för program finns för att söka fel med på SSDs, HDDs, Mobos, GPUer, CPUer och andra delar?

Vad är dom vanligaste att man kör när man byggt ett nytt system?

HD Tune e ganska vanligt.
Det är då för hårddiskar!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gefapat:

Jag kör alltid igång en skiva/usb med Hirens BootCD där det finns en halv miljard olika program att testa med.
Annars har du ju Prime95 som jag har direkt i bakhuvudet sådär

Du råkar inte ha några tips på vilka program man ska köra med Hirens?
Förutom Prime95 och HD Tune.

Permalänk
Hedersmedlem

En annan bra "svit" är de program som finns på Ultimate Boot CD (UBCD).

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunZuloo:

Du råkar inte ha några tips på vilka program man ska köra med Hirens?
Förutom Prime95 och HD Tune.

Beror ju helt på vad du vill testa med Om man kör Hirens i windows miljö så finns det faktiskt bra förklaringar på vilka program som gör vad. Brukar göra en del relevanta test på CPU, Minne och diskar när vi får in äldre datorer till vår verkstad. En primerunda och en hårddiskrunda brukar räcka gott och väl

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |