Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Antec 620 vs 920 - Gpu mod

Funderar på att testa på att modda Antecs slutna vattenkylningslösning för att kyla GPUn istället. De flesta verkar ha använt 620 istället för 920, vilket leder mig till frågeställningen varför? Är det enbart för att 620 är billigare? Eller är 920 kanske "onödigt" bra för GPU-kylning?

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

Intressant fråga. Jag tror nog att 620 är billigare och därmed används den i större utsträckning. 920:n kyler troligen din gpu lite bättre.

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Som astrob0y säger.
920 har ju en större radiator men även andra mer eller mindre oviktiga funktioner:

"Kühler H20 920 Only Features:
Included software provides essential tools to control and monitor the KÜHLER H2O 920
The 920 is the first cooler we've encountered that ships with fan control software.

Pulse Width Modulation (PWM) radiator fans generate the quietest high performance cooling
PWM control allows for lower fan speeds.

Customizable RGB LED creates brilliant illumination
Surely a must-have feature."

Det enda som är minsta lilla lockande är ju PWM styrningen av fläkten.
Frågan är dock om det är värt 50% mer på priset.
Kan tipsa om min tråd om samma mod:
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1109854-snik-vat...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av bondi:

Funderar på att testa på att modda Antecs slutna vattenkylningslösning för att kyla GPUn istället. De flesta verkar ha använt 620 istället för 920, vilket leder mig till frågeställningen varför? Är det enbart för att 620 är billigare? Eller är 920 kanske "onödigt" bra för GPU-kylning?

Har gjort samma fulmod själv också med en 620, anledningen till att det blev den mindre var för som många andra införskaffade jag en när webhallen sålde ut dom för 300kr och de var extremt prisvärda. Jag körde den på ett gtx470 med helt ok temperaturer så 620n räcker för alla kort men det blir självklart ännu bättre med en 920 även om det samtidigt sticker iväg i pris.