Gigabyte Z68XP-UD4 - i5 3570k Kompatibelt utan uppdatering??

Permalänk
Inaktiv

Gigabyte Z68XP-UD4 - i5 3570k Kompatibelt utan uppdatering??

Godmorgon på er!

Sitter just nu och velar lite över om man ska ta och beställa nytt moderkort, processor samt ett nätagg..

Men det är så att jag har en lite undran som jag skulle behöva ha svar på, i allafall så fort det går vore underbart.

Jo det är så att det jag nu sitter och funderar på är detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1931097/2012-06-20
Och det är så att jag då undrar ifall Moderkortet kommer att funka med ivy-bridge processor utan en uppdatering..
Vad jag läste om på gigabytes hemsida så skulle den stödja ivy-bridge. Men jag har läst runt lite och det verkar vara så att det har varit lite problem med just detta. Och man behöver då ha en sandy-bridge för att kunna uppdatera.

Undrar då ifall man ska ta ett annat moderkort..?
Är ju så att man vill hålla sig till färgerna man vill ha i datorn. vilket då blir svart-vit.. kanske blått eller rött.. vet faktiskt inte.
Iallfall... Hoppas nån vet och önskar er en trevlig dag!

Permalänk
Medlem

Moderkortet måste ha Biosversion F6 (20120220) för att stödja Ivy Bridge.

Moderkortstillverkarna brukar vara ganska sega med att lägga in nya bios i sin löpande produktion. (Enligt min erfarenhet)
+ att moderkortet förmodligen funnits i distributionskedjan en tid.

Jag tror att det är en ganska stor risk att du måste uppdatera bios.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FatherOfThree:

Moderkortet måste ha Biosversion F6 (20120220) för att stödja Ivy Bridge.

Moderkortstillverkarna brukar vara ganska sega med att lägga in nya bios i sin löpande produktion. (Enligt min erfarenhet)
+ att moderkortet förmodligen funnits i distributionskedjan en tid.

Jag tror att det är en ganska stor risk att du måste uppdatera bios.

Fo3

Ok.. jo jag antog att det behövdes.. Samt så behövs då en Sandy-Bridge processor för att kunna uppdatera.. och just nu sitter jag på amd.. Iallfall..
Tror ändå jag ska köra på en Gigabyte Z77X-UD3H ATX. Då jag verkar vilja ha ett lite mer svart-vitt-blått tema numera
Man kan ändra sig ganska mycket på en timma.
Tack för hjälpen ändå!