Permalänk

Sänka spänningen på A6-3500

En fråga till er överklockningsproffs som förvisso inte har med överklockning att göra utan tvärtom då jag behöver få ner värmen på mitt passivt kylda chassi. Jag vill åstakomma detta som Sweclockers skriver i sin recension av A6-3500:

http://www.sweclockers.com/recension/14809-amd-athlon-ii-x4-6...

"För A6-3500 finns två reglage att justera, spänningen för CPU respektive nordbrygga/GPU. Parametrarna går att sänka till 1,125 V för processordelen samt 0,95 V för GPU innan instabilitet uppstår, en minskning till cirka 80 procent jämfört med originalvärdena."

Självklat sätter jag MANUAL på CPU-voltage och kan då ändra den till föreslagna 1.125 V men sedan är jag inte riktigt med på vad dem menar med nordbrygga/GPU. Jag trodde det var VDDNB som var nordbryggan men jag kan inte ställa in 0.95 V (1.150 från början) i manuellt läge eller har jag gjort något galet/missförstått något... försökte peta på APU som står på 1.2 volt som stämmer med testet som säger 1.2 volt från början men det är det lägsta värdet jag kan ställa in...

Jag känner mig dum men det är första gången jag ger mig in på detta med att ända volt-värden manuellt. Jag har ett ASUS F1A75I Deluxe moderkort.

Har följande parametrar att ändra på:

CPU voltage
VDDNB voltage
DRAM voltage
SB 1.1v voltage
1.1VSD voltage
APU1.2V voltage
VDDA voltage