Alla dessa 100kr rabatt erbjudanden = onödiga?

Permalänk

Alla dessa 100kr rabatt erbjudanden = onödiga?

Hej,

sweclockers kryllar av reklam där det är oftast inte mer änn 75-100kr rabatt på sakerna i frågan och oftast finns det t.o.m billigare att få tag i hos en annan säljare.

Är ni som mig och tycker det är så jävla drygt? vem slår till egentligen? Ser jag en SSD för 995kr och den kostade 1095kr i vanliga fall inte fan lockar det mig till att köpa.

Visst kan jag köra adblock men jag vill ju endå se vad som finns för oss medlemmar och det är väldigt sällan jag ser något som verkligen lockar.
För mig skulle en sänkning minst på 250-300kr locka men det är endast om det finns möjlighet till frihämtning/frifrakt för annars rykar ju 59kr endå.

// A

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

En sänkning på säg 5-15% är oftast inget som gör att jag vill impulsköpa något.
Men är jag ute och letar efter just produkt X och den nu är nedsatt med säg 150kr. Ja då kanske man slår till.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av oobum:

En sänkning på säg 5-15% är oftast inget som gör att jag vill impulsköpa något.
Men är jag ute och letar efter just produkt X och den nu är nedsatt med säg 150kr. Ja då kanske man slår till.

det händer inte så ofta att det kommer just den produkten man letar efter har nedsatt pris... det som ska vara i fokus är att det är tillräckligt lågt så att det blir impulsköp

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Entusiast

Räcker ju med att man jagar efter en viss produktkategori när det gäller hårdvara. Till exempel om du ska köpa lite mer minne så är det ytterst får som ska ha en specifik modell. Vanligare är att man letar efter ett kit på 8 GB till och då köper det om det råkar vara billigt någonstans. Samma gäller även grafikkort. Man letar efter ett 7870 och där finns det enorma mängder av olika märken. Dyker det upp ett som är 100 kr billigare är det lätt att slå till på det. Jag köpte min SSD på en 100 kr rabatt. Hade länge funderat på SSD och tänkt köpa en när de började krypa ner under 1000 kr. Nu gjorde den det så jag slog till. Sandforce är ju sandforce oavsett vem som har lött dit minneskretsarna och klistrat på sitt namn på lådan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag tror inte dom fokuserar så mycket på att göra reklam för specifika produkter. Reklam gör dom väl för att synas.

Permalänk
Medlem

Mhm? Och sen när det är 200 spänn rabatt så är en SSD för 1200 fortfarande för dyrt. Så då ska man ha 300 spänn rabatt för att det ska vara intressant. Och när väl 32 GB minne med 300 spänn rabatt är ute så är det inte riktigt vad man söker men för 400 rabatt så kanske.
Slutligen vid tidens ände så har TS hittat sin perfekta produkt till det perfekta priset. En OLCD-skärm med 5'000 SEK rabatt för ynka 17'500 SEK. För dessa fem långschalar köper han en ordentlig raiduppsättning SSDs som tyvärr inte var på rea.

Som att förvänta sig gratis påtår på Agatons annars får det va.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.