Intel Core i3 2120 vilket moderkort?

Permalänk

Intel Core i3 2120 vilket moderkort?

Hej! Tänkte köpa en budget spel dator och i3 2120 verkar bra för ett billigt pris!

Men jag vet inte så mycket om de olika chipset'en på moderkort så jag undrar vilket som är bäst fär den här processorn?

Chassit är Fractal Design R3 så jag vill ha ett ATX moderkort.

Blir nog ett Radeon HD7770 Grafikkort, om det hjälper er på nått sätt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Hej! Tänkte köpa en budget spel dator och i3 2120 verkar bra för ett billigt pris!

Men jag vet inte så mycket om de olika chipset'en på moderkort så jag undrar vilket som är bäst fär den här processorn?

Chassit är Fractal Design R3 så jag vill ha ett ATX moderkort.

Blir nog ett Radeon HD7770 Grafikkort, om det hjälper er på nått sätt.

i3-2120 är bra för sitt pris. Bror min kör på en sån, och den funkar riktigt bra i spel.

Vad gäller moderkort så kan detta vara lämplig för en bra peng. Fördelen med detta är att om du byter grafikkort så kan du använda processorns inbyggda medans du väntar på de nya.

http://www.inet.se/produkt/1902060/gigabyte-z68ap-d3

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Vet ni om z77 klarar i3 2120? Tänkte på den här: http://www.inet.se/produkt/1902261/asus-p8z77-v-lx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Vet ni om z77 klarar i3 2120? Tänkte på den här: http://www.inet.se/produkt/1902261/asus-p8z77-v-lx

Ja, de gör de. i3 processorerna passar på alla moderkort för sScket 1155. Så du kan faktiskt ta precis vilket du vill.
Men tänk på en sak bara. Eftersom du väljer en i3 så finns de i princip inga överklockningsmöjligheter. Så titta inte så mycke på moderkort som har överklockningsfunktioner om priset är väldigt viktigt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

B75 chipset fungerar bra och är billigt.
http://www.inet.se/sok/b75

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Hej! Tänkte köpa en budget spel dator och i3 2120 verkar bra för ett billigt pris!

Men jag vet inte så mycket om de olika chipset'en på moderkort så jag undrar vilket som är bäst fär den här processorn?

Chassit är Fractal Design R3 så jag vill ha ett ATX moderkort.

Blir nog ett Radeon HD7770 Grafikkort, om det hjälper er på nått sätt.

Jag har läst i flera veckor och köpte I3-2120 bästa för spel! onödigt med ivy och quadcore om man inte ska jobba med tunga program.
BTw i3 klarar bara 1333 mhz ram (lite osäker) värt att kolla upp.

Tänkte kolla med dig vad som är viktigt :

Behövs usb 3,0
SATA 6,0 Gbit/s
Sli?

Sen tycker jag att du ska iaf satsa på Z77 om du vill uppgradera till ivy och quadcore längre fram.

Permalänk
Skrivet av Derileec:

Jag har läst i flera veckor och köpte I3-2120 bästa för spel! onödigt med ivy och quadcore om man inte ska jobba med tunga program.
BTw i3 klarar bara 1333 mhz ram (lite osäker) värt att kolla upp.

Tänkte kolla med dig vad som är viktigt :

Behövs usb 3,0
SATA 6,0 Gbit/s
Sli?

Sen tycker jag att du ska iaf satsa på Z77 om du vill uppgradera till ivy och quadcore längre fram.

Chassit jag ska köpa är FD Define R3 vilket har USB 3.0 på framsidan så ett par på baksidan och en på framsidan skulle räcka. Använder inte USB 3.0 just nu men det är bäst att vara på säkra sidan.

Använder inte heller SATA 6,0 Gbit/s men det är också bra att vara på säkra sidan.

SLI och Crossfire kommer nog inte att användas.

Edit: Ja det verkar som om i3 2120 bara klarar upp till 1333Mhz. Tur att du nämnde det, skulle annars köpt 1600Mhz!
Edit: Nu ser jag att på Intel sidan så står det att alla processorer är 1066Mhz/1333Mhz. Jag tror att i3 2120 klarar 1600Mhz..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Chassit jag ska köpa är FD Define R3 vilket har USB 3.0 på framsidan så ett par på baksidan och en på framsidan skulle räcka. Använder inte USB 3.0 just nu men det är bäst att vara på säkra sidan.

Använder inte heller SATA 6,0 Gbit/s men det är också bra att vara på säkra sidan.

SLI och Crossfire kommer nog inte att användas.

Edit: Ja det verkar som om i3 2120 bara klarar upp till 1333Mhz. Tur att du nämnde det, skulle annars köpt 1600Mhz!
Edit: Nu ser jag att på Intel sidan så står det att alla processorer är 1066Mhz/1333Mhz. Jag tror att i3 2120 klarar 1600Mhz..

-----------------------------------------
Mitt råd är att du köper ett "skapligt" moderkort, dvs inte det billigaste och inte det dyraste

Du ska absolut ta ngt som har usb 3 (med tanke på ditt val av chassi) och sata 6,0 ska du också ha på det, för om du skaffar dig en ssd
(och tro mig, det är värt det alla dagar i veckan) så kommer du att vilja ha det

Du kan utan problem ta 1600mhz minnen, se till att ta minnen som har intels x.m.p profile på sig, så slipper du krångla med att ställa in minnena i bios, utan väljer bara den profilen och voila så ställer det in minnena exakt åt dig så som de skall vara

Tycker du ska ta ngt utav, inte det billigaste P67 moderkort du kan ta, eller, ett med Z68, men rekommenderar dig ändå att ta ett Z77, för då har du de framtida stöd för processorer du kan tänkas vilja byta till när du "växer ur" din i3:a eventuellt i framtiden

Det finns mycket moderkort därute, själv har jag ett Asus Sabertooth P67 (sjukt nöjd) och ett Asus P8P67 Pro (lika nöjd) och det finns ytterligare ett Z77 från asus i hushållet (minns inte modellen) men det klockar jättefint och funkade rakt ur box och har gått felfritt sen dag 1

Smaken är som baken, märke, modell, utrustningsnivå bestämmer du själv, MEN, välj inte det billigaste såsom B75/H61/H77 osv, du kommer bli besviken, ingen överklockning osv och väldigt liten utrustningsnivå och priserna är oftast bara några hundringar mindre så det är _inte_ värt det i slutändan om du inte har extremt tight budget förstås

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

------------------
Fråga
Varför länkade du till detta moderkort, biostar är väldigt dåligt representerade i norden och går nästan inte att få tag på alls eftersom PCB (dist) slutade att ta in dem då det inte var tillräcklig populärt.

De gör bra moderkort, det råder ingen tvekan om det, men som sagt, då deras återförsäljarled i sverige i princip försvunnit så undrar jag över länken och syftet?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Tycker du ska ta ngt utav, inte det billigaste P67 moderkort du kan ta, eller, ett med Z68, men rekommenderar dig ändå att ta ett Z77, för då har du de framtida stöd för processorer du kan tänkas vilja byta till när du "växer ur" din i3:a eventuellt i framtiden

P67 och Z68 stödjer Ivy Bridge till skillnad från vad flera postare i den här tråden tror...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Chassit jag ska köpa är FD Define R3 vilket har USB 3.0 på framsidan så ett par på baksidan och en på framsidan skulle räcka. Använder inte USB 3.0 just nu men det är bäst att vara på säkra sidan.

Använder inte heller SATA 6,0 Gbit/s men det är också bra att vara på säkra sidan.

SLI och Crossfire kommer nog inte att användas.

Edit: Ja det verkar som om i3 2120 bara klarar upp till 1333Mhz. Tur att du nämnde det, skulle annars köpt 1600Mhz!
Edit: Nu ser jag att på Intel sidan så står det att alla processorer är 1066Mhz/1333Mhz. Jag tror att i3 2120 klarar 1600Mhz..

Nej, 1333MHz är max för Sandy Bridge. Moderkorten klarar av snabbare minnen, men processorn hanterar i vilket fall som minnena i 1333MHz. Så de blir ingen ökning i prestanda på att köpa snabbare minne än 1333MHz.
Köper du en SSD disk kommer du vilja ha SATA 6,0 Gbit/s. Men de har redan alla moderkort till Socket 1155.

Eftersom du är rätt osäker på vilka kretsar som gör vad så listar jag dom lite enkelt här.

H61: Den enklaste kretsen. Passar billiga datorer där man inte har så stora krav. Värt att tänka på är att de saknas CrossFire och SLI stöd, samt att de endast fins två minnesplatser. Överklockning saknas

B65 och B75: Enkla kretsar som passar till enkla arbets och speldatorer. Värt att tänka på är att de saknas SLI stöd. Men CrossFire stöd finns. Överklockning saknas. Endast en SATA 6,0 Gbit/s port.

Q67 och Q77: Enkla kretsar som passar till arbetsdatorer. Värt att tänka på är att dessa moderkort har utökade funktioner för säkerhet och virtualisering. Överklockning saknas. Inte så lämpliga för speldatorer.

H67 och H77: Standard kretsarna till Socket 1155. Passar alla sorters datorer och innehåller många funktioner. Värt att tänka på är att överklockning saknas. Stöd för CrossFire och enstaka modeller med SLI stöd. I övrigt finns allt som erbjuds till Socket 1155.

P67: Standard krets till Socket 1155. Passar till alla sorters datorer och inehåller många funktioner. Värt att tänka på är att stöd för processorns inbyggda grafikkort saknas. Fullt stöd för överklockning. I övrigt finns allt som erbjuds till Socket 1155.

Z68 och Z77: Dom kraftfullaste kretsarna till Socket 1155. Här finns allt som kan tänkas till Socket 1155. Inga begränsningar. Värt att tänka på ärfFullt stöd för överklockning. Moderkortstilverkarna själva kan begränsa moderkortens funktioner. Väldigt vanligt att tillverkarna begränsar moderkorten till endast CrossFire stöd. Detta genom att begränsa dom extra PCI-E portarna till 4x hastighet.

De finns självklart mycke mycke mer som skiljer moderkortens kretsar åt. Men de här är de som dom flesta behöver tänka på.
De här kanske inte gör ditt val enklare, men du kanske får en bättrre bild över vilka moderkort du bör titta på.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

i3 2120 ska ju funka skitbra till alla dagens spel. Man ska ju satsa på grafikkortet och inte processorn (beror iofs vilka spel vi snackar om eftersom en del slukar kraft från CPUn).

Förresten det där med om processorn klarar 1600Mhz eller inte...Skicka Inet ett mail om det så att du får ett svar man verkligen kan lita på! Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

P67 och Z68 stödjer Ivy Bridge till skillnad från vad flera postare i den här tråden tror...

-----------------------------
Ska ge dig en liten historia som hände här för en tid sen och som forumanvändare också kan bekräfta är SURT utav helvete att råka ut för

Användare köpte ett P67 moderkort, och en Ivy bridge processor och får inget att fungera

Vänder sig till forumet, och nästan ALLA tror att det är fel på montering, processor och gud vete ALLT man kunde tänka sig
Jag noterar, killen hade köpt ett P67 och IB och jag frågade direkt "har du uppdaterat bios?"

Gissa vad han svarade -nej, hur ska jag kunna det när det inte startar?
Han får hjälp av mig, att stuva in en av mina äldre SB i hans moderkort, biosuppdaterar och gissa vad, jo allt fungerar perfekt

Så, vad är lärdomen av det här, jo att de flesta moderkort därute, p67 osv, oftast alla under Z77 HAR stöd för det, MEN måste biosuppdateras först och hur gör du det utan en processor av äldre generation?
Blir ofta för folk att skicka tillbaka till där de är köpt osv, en jobbig situation

Så, ja, de har stöd för det, absolut, MEN oftast inte från start, så då ska en ovan användare biosuppdatera och hålla på att bråka med det, njae, det tycker jag inte låter som en bra ide, då är det bättre att lägga några hundralappar direkt och få full stöd utan dessa problem, inte sant?:)

Nu ska ju TS ha en SB så han kommer inte få det problemet, men ändå, är värt att tänka på.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Lutar åt det här kortet: http://www.inet.se/produkt/1902197/msi-z77a-g43-atx
Den har Sata 6Gbit/s och Usb 3.0 på både fram och bak. Bra pris och verkar vara nått man kan ha ett tag framåt.
Så, vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Lutar åt det här kortet: http://www.inet.se/produkt/1902197/msi-z77a-g43-atx
Den har Sata 6Gbit/s och Usb 3.0 på både fram och bak. Bra pris och verkar vara nått man kan ha ett tag framåt.
Så, vad tror ni?

----------------
Bra pris och utrustningsnivå helt enkelt, och känt märke

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av Raghor:

Nej, 1333MHz är max för Sandy Bridge. Moderkorten klarar av snabbare minnen, men processorn hanterar i vilket fall som minnena i 1333MHz. Så de blir ingen ökning i prestanda på att köpa snabbare minne än 1333MHz.

Så om man köper 1600Mhz minnen så blir de bara 1333Mhz i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Ska ge dig en liten historia som hände här för en tid sen och som forumanvändare också kan bekräfta är SURT utav helvete att råka ut för

Som du själv konstaterar är ditt exempel irrelevant för den här diskussionen.

Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Lutar åt det här kortet: http://www.inet.se/produkt/1902197/msi-z77a-g43-atx
Den har Sata 6Gbit/s och Usb 3.0 på både fram och bak. Bra pris och verkar vara nått man kan ha ett tag framåt.
Så, vad tror ni?

Inte särskilt bra för överklockning (både för att MSI rent allmänt har haft sämre överklockningsfunktioner och för att strömmatningen är klen vilket kan ses på 4-pin-kontakten). Men det har ju Z77 så alltid något...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Som du själv konstaterar är ditt exempel irrelevant för den här diskussionen.

----------------
Japp, men tycker ändå att då priserna är såpass bra på väldigt många moderkort därute jämfört med just P67 osv, så finns ingen anledning att ta ett äldre chipset helt enkelt
Plus, att han slipper just ovan nämnda bekymmer

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Den där CPU:n behöver inget Z77 moderkort då CPU:n i fråga inte kan överklockas, så det billigaste är att gå på en H*siffrasiffra* (är det H55 den heter eller var det till 1156 sockeln??) då den kretsen är billigast. Där får man endast den integrarade grafiken i CPU:n (om du skulle behöva köra utan ett grafikkort, t.ex. om det gått sönder) men går ej att överklockas!

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

----------------
Japp, men tycker ändå att då priserna är såpass bra på väldigt många moderkort därute jämfört med just P67 osv, så finns ingen anledning att ta ett äldre chipset helt enkelt
Plus, att han slipper just ovan nämnda bekymmer

De är billiga av en anledning: klen strömförsörjning, få BIOS-funktioner för överklockning osv.

Självklart slipper han ovan nämnda bekymmer även med P67 eftersom han inte köper Ivy Bridge. Ska han uppgradera om några år är det självklart att han ska flasha BIOS/UEFI först.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Så om man köper 1600Mhz minnen så blir de bara 1333Mhz i datorn?

Minnet kommer tuffa på i 1600MHz, men internt till processorn blir de bara 1333MHz. Så ja, i praktiken kommer de bara vara 1333MHz pga begränsningen i själva processorn. Snabbare minen på Sandy Bridge, Sandy Bridge-E och Ivy Bridge är en illusion som tillverkarna använder för att få saker sålt till dom som vill ha de. Men visst, ett par grymma och snygga 2133MHz minnen ger ju en snyggt lock i datorn, men de är ju endast en E-Penis som sitter där!
De hade vart annat om man klockade med processorn BCLK. Då hade minnenas hastigheter gjort nytta.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

De är billiga av en anledning: klen strömförsörjning, få BIOS-funktioner för överklockning osv.

Självklart slipper han ovan nämnda bekymmer även med P67 eftersom han inte köper Ivy Bridge. Ska han uppgradera om några år är det självklart att han ska flasha BIOS/UEFI först.

------------------------
Ifall han inte ska ta något Z77 så rekommendera då honom ett eller några bord istället?

Att gå upp några hundringar kan göra mycket för utrustningsnivån rent allmänt, som detta exempelvis
http://www.inet.se/produkt/1902238/gigabyte-ga-z77x-d3h-atx

Dock är väl deras 3d bios iof känd för att vara lite underlig om jag inte minns fel?

Annat alternativ
http://www.inet.se/produkt/1901962/msi-p67a-gd65-rev-b3

De vettiga korten med just detta du pratar om från Z68 och P67 kostar ju ändå i de prisklasserna och uppåt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Det finns inga skäl att inte köpa ett z77. Fördelar:
Nästan alla har stöd för intern usb 3.
I stort sett samma pris som ett z68.
Stöd för inbyggd grafik till skillnad från p67.
Kan överklockas om du i framtiden skulle byta till en kraftfullare processor.
Stöd för nya Ivy Bridge processorer utan bios flashning om du i framtiden vill ha något kraftfullare.

Z77 moderkort finns även som matx och kostar då inte mycket mer än ett h77.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk

Vad tror ni om detta kortet då: http://www.dustinhome.se/product/5010625176/gigabyte-ga-h77-d... ?
Verkar ha allt jag behöver för bara 900 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Vad tror ni om detta kortet då: http://www.dustinhome.se/product/5010625176/gigabyte-ga-h77-d... ?
Verkar ha allt jag behöver för bara 900 kr.

----------------
Okej, ska vi göra klart för oss att du vill komma undan så billigt som möjligt, och att du vill hamna runt 900kr för ditt moderkort?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Vad tror ni om detta kortet då: http://www.dustinhome.se/product/5010625176/gigabyte-ga-h77-d... ?
Verkar ha allt jag behöver för bara 900 kr.

Ta hellre detta http://www.dustinhome.se/product/5010625175/gigabyte-ga-z77-d.... Du kommer att svära när du vill uppgradera din processor till en Ivy bridge K modell och tvingas byta moderkort. H77 tillåter inte överklockning.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Skrivet av viking99:

Ta hellre detta http://www.dustinhome.se/product/5010625175/gigabyte-ga-z77-d.... Du kommer att svära när du vill uppgradera din processor till en Ivy bridge K modell och tvingas byta moderkort. H77 tillåter inte överklockning.

Blir nog ett Gigabyte GA-Z77-D3H då! för 1000:- med alla funktioner jag behöver för framtida upgraderingar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Blir nog ett Gigabyte GA-Z77-D3H då! för 1000:- med alla funktioner jag behöver för framtida upgraderingar!

Det blir säkert ett bra köp jag kör själv matx modellen av samma kort och det fungerar perfekt.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31