Någon som har erfarenheter av ASRock Fatal1ty Z77 Professional ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Någon som har erfarenheter av ASRock Fatal1ty Z77 Professional ?

Först vill jag bara fråga om detta moderkort passar med en Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) ?
Om det gör det är det ett bra moderkort att ha ?
Har aldrig haft eller jobbat med ett ASRock förut, men hur står det sej mot ASUS och Gigabyte igentligen ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av punchline82:

Först vill jag bara fråga om detta moderkort passar med en Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) ?
Om det gör det är det ett bra moderkort att ha ?
Har aldrig haft eller jobbat med ett ASRock förut, men hur står det sej mot ASUS och Gigabyte igentligen ?

Tidigare var Asrock en slags budgetdel av Asus. Ungefär som LG till Samsung.
De håller idag ungefär samma marknadssegment som då, d.v.s. lite mer lågpris än Asus, Zotac och Gigabyte men ungefär i stil med MSI. Alla tillverkare har ju dock budgetmodeller och jag tror spontant att ett moderkort från Asus LE-serie håller lägre kvalitet än Asrocks "professional". Notera att garantin brukar vara kortare på Asrock.

Personligen har jag inte haft just det moderkort du talar om men jag har haft ett Asrock från 2004 som just nu tuffar på i min morfars dator utan problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Men är det en bräda du skulle rekomendera till andra ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Jag tycker att ASRock är bra och prisvärt. Det kortet passar till processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD FX-8350 | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Inet - Sweclockers fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Hur ser BIOSet ut i ASRock igentligen ?
Är det de där nya man kan använda musen i eller är det de klassiska ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av punchline82:

Hur ser BIOSet ut i ASRock igentligen ?
Är det de där nya man kan använda musen i eller är det de klassiska ?

Mus, precis som alla nya typ ASUS UEFI bios. Vet dock inte säkert om det också kallas UEFI.

NZXT Gurdian 921RB / Intel i5 2500K 4.5MHz/ G.Skill F3-12800CL9D-8GBXL DDR3 1600 Mhz Ripjaws / 1TB Samsung SpinPoint F3 SATA-2 7200RPM / Corsair SSD Force 3 Series 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1536MB PCI-E AMP 950 MHz / Samsung SATA 22x DVDRW L/S / Windows 7 x 64 / Artic Frezeer 13 pro.