Inläckning av luft i mitt vattenkylningssystem?

Permalänk
Medlem

Inläckning av luft i mitt vattenkylningssystem?

Hej alla!

Jag har ett vattenkylningssystem här som är byggt från ett XSPC Rasa 360 kit och lite andra komponenter. Jag kyler totalt ett GTX 570 grafikkort och en I7 2600 processor. GTX 570-blocket är installerat upp-och-ned, dvs. med ingångar/utgångarna nedåt, eftersom det bara passade så. Jag har även en liten temperaturmätare.

När jag spelar Team Fortress 2 skjuter temperaturen upp till ungefär 53 grader (jag hoppas detta är normalt?). När jag spelat ett tag / några dagar uppkommer en stor luftbubbla i grafikblockets utgångsport. Temperaturen kan då stiga till ungefär 60. Dessutom verkar det inte som att vattnet flöder särskilt mycket - runt luftbubblan *rinner*, *droppar* det då. Jag antar att detta också är normalt?

Frågan är - varför kommer det in luft och varför just där? Är det problematiskt/vanligt? Ibland tar jag ut grafikkortet och vänder det upp-och-ned för att forcera ut bubblorna. Har andra samma problem?

Andra notisar: Jag bytte nyss dess fittings till kompressionsfittings i hopp om att det skulle bli bättre, men det blev inte mycket bättre av det.

Tack!
Bombax

Permalänk

Ibland fastnar luftbubblor i loopen men dom brukar försvinna om man skakar och vänder på sakerna. 60 grader låter spontant rätt högt för ett vattenkylt kort. När du vänder på kortet, är pumpen igång? Om inte så prova det

Visa signatur

Simlärare