Permalänk
Medlem

Funderingar

tjena!

Hade tänkt dra igång ett litet bygge där jag har denna fundering, eller dessa...
http://www.nzxt.com/new/images/_upload/product_gallery/1658.j... min första tanke är denna, ut med översta HDD buren, sätter dit en 120mm rad och sen en slang till en reservoar framför eller bakom(vad ni nu föredrar) rad, sen en 90 graders vinkel rakt ner till en pump som har en 90 graders vinkel uppåt så att slangen är helt rak mellan pump och reservoar. pumpen står då på fläkthålen, pumpens "utgång" går rakt upp så kopplar därifrån till ett grafikkort.
Nu till nästa fråga, behövs det en extra rad för att "ventilera" mellan CPU och grafikkort? ifall det behövs, kan man väl dra utgången från grafikkort till en 120mm rad där bak eller 240mm rad i taket med fläktarna utanför chassit, innanför plasten. och sen från rad till CPU, såklart och från cpu till rad där fram.
eller om man bara går från grafikkort till CPU till rad och bara köra på en 120mm rad?
Har ni några andra förslag?
Tänkte först bara ha en 240mm men vet inte om där plats att ha reservoar och pump någonstans i närheten, måste det ens va i närheten? eller kan man ha pump och reservoar på botten och rad i toppen?

Slarvigt skrivit men ni förstår nog
tack på förhand!

Kollade och man kanske kan ta en 240 i taket till en reservoar som får plats i CD bay, vidare till en pump där översta HDD buren sitter/på golvet, till grafikkort, vidare till CPU och tillbaka till rad? vet som sagt inte hur nära reservoaren måste vara pumpen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick lite ont i huvudet av att läsa den texten men jag tror jag förstod..
Du behöver inte ha en extra radiator för att "ventilera" mellan CPU och grafikkort. Temperaturen i vattnet kommer att spridas ut jämnt ändå.
Det är lättast att bli av med luftbubblor i systemet ifall du har tanken absolut högst upp. Dvs till och med ovanför radiatorn men det är kanske inte nödvändigt och det blir ju lite svårt att lösa ifall du vill ha radiatorn i taket.
Bara en 120mm radiator känns lite klent ifall du ska kyla både CPU och GPU. En 240mm borde duga däremot.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

haha jo, bara skrev va jag tänkte sen blev det som de blev ^^
men 240mm radiator i taket till en 5,25 bay reservoar, då är dom nästintill bredvid varandra, och sen få dit pumpen bredvid också. Det kan funka?