[GUIDE] XBMC på Raspberry Pi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addiie:

Yes jag har testat att öka buffer size med just easy advanced settings "appen" men får som sagt inte mitt ram-användande till att öka (ligger rundt 33%)
Riktigt tråkigt detta då jag spelar från lokal HDD, får bli o plugga in laptopen till TVen igen, då detta funkade bra men inte ser så jäkla snyggt ut.

kan du inte bara nedgradera till Kodi 16?
gänget bakom vet säkert om problemet så det kommer väll en fix snart

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

kan du inte bara nedgradera till Kodi 16?
gänget bakom vet säkert om problemet så det kommer väll en fix snart

Eller prova Kodi 18 (Milhouse's testbuilds): http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=298461

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Har sett att det verkar vara något med cache. Det snurrar runt en del poster på Twitter om hur man löser det. Vet dock inte varför detta problem uppstår nu helt plötsligt och inte tidigare.

De lösningar jag sett involverar "easy advanced setting" för att öka "cahceMemBufferSize". Standard är tydligen "Disable" och förslaget är att man ökar det till 419430300 (vet dock inte om de har tagit hänsyn till att det funkar på rPi eller om det är "vanliga datorer" bara).

Har också sett att det finns addons som hjälper till att tömma cachen från GUIt. Antar att det betyder att det är strul även här med att cachen inte rensas korrekt.

Har själv en HTPC som består av en Brix som kör win 8.1 (ja jag vet den behöver uppgraderas) och Kodi 17.1. Har inte märkt av något ännu. Använder inga streamingtjänster utan bara mkv

Skrivet av MatteN:

@Addiie: Har aldrig haft buffringsproblem med nån av mina 2 Pi B, Pi 2 eller Pi 3.

Skrivet av Mr_Lazy:

kan du inte bara nedgradera till Kodi 16?
gänget bakom vet säkert om problemet så det kommer väll en fix snart

Skrivet av MatteN:

Eller prova Kodi 18 (Milhouse's testbuilds): http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=298461

Fick upp meddelande att det fanns en ny version att hämta hem, efter det har jag inte stött på problemet.
Antingen är det så, att det nu är patchat eller så rensades cachen totalt efter patchen och det är det som då är problemet, men dycker det upp igen kan jag nog utesluta cache problem och får försöka köra cache rensning vid uppstart...