Permalänk
Medlem

Problem med 2 fläktar

Tjena SweC.
Det började med att jag köpte 2 av dessa fläktar på Inet:http://www.inet.se/produkt/5321907/cougar-vortex-cf-v12s
och till en början så hittade jag inte vart jag skulle koppla in fläktarna så jag skapade en tråd här på sweclockers om det och till slut hittade jag uttag för fläktarna och nu till problemet när jag kopplade i fläktarna första gången så startade datorn normalt men efter en natt avslagen så när jag startar datorn så får jag ingen bild och datorn piper inte vid start så jag startade om 2 gånger och då gick den igång och samma sak händer nästa dag så jag testade och koppla ur en fläkt utan resultat så jag kopplade ur båda fläktarna och då fungerade datorn normalt så vad kan vara problemet är det fel på fläktarna eller är det fel på nätaggregatet?
=======SPECS=========
Amd phenom X4 960T I
MSI 760GM-E51 I
Fractal Design Integra 500W I
XFX HD 6870 I
===================

MVH//

Permalänk

Har du många hårddiskar?
Känns lite osannolikt men det skulle kunna vara nätagget som är för klent, det orkar inte med alla gadgets?
Det känns dock inte som ett särskilt troligt problem att nätagget inte skulle ha tillräckligt med kraft, för även om det inte har 80+ så skulle det med råge klara av delarna du har.
Så det kanske är så att nätagget är gammalt?
Har du något annat agg att testa med?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Kopplade du båda fläktarna på moderkortet? framkom aldrig i din förra tråd hur du gjorde.

Om du inte gjorde det, vad mer finns kopplat på molex-kabeln du kopplat kablarna på?

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har du många hårddiskar?
Känns lite osannolikt men det skulle kunna vara nätagget som är för klent, det orkar inte med alla gadgets?
Det känns dock inte som ett särskilt troligt problem att nätagget inte skulle ha tillräckligt med kraft, för även om det inte har 80+ så skulle det med råge klara av delarna du har.
Så det kanske är så att nätagget är gammalt?
Har du något annat agg att testa med?

Har bara en hårddisk i datorn och nätagget är runt ett halv år gammalt så jag har svårt att tro att det är för gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Kopplade du båda fläktarna på moderkortet? framkom aldrig i din förra tråd hur du gjorde.

Om du inte gjorde det, vad mer finns kopplat på molex-kabeln du kopplat kablarna på?

Kopplade fläktarna till nätagget genom någon molex adapter jag fick med fläktarna.

Permalänk
Skrivet av saides10:

Har bara en hårddisk i datorn och nätagget är runt ett halv år gammalt så jag har svårt att tro att det är för gammalt.

Nej men precis, ville utesluta det.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Nej men precis, ville utesluta det.

Ok.!