Ny radiator, skramlar när man vänder på den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ny radiator, skramlar när man vänder på den?

Tja,

Har precis gett mig in på vattenkylning och är helt färsk på området. Nu är det så att jag köpt en Alphacool NexXxoS UT60 360 radiator och när jag vänder på den så låter det som att det är lösa delar/bitar i den. Har spolat ur den 2 gånger och fått ut några små flisor men det som skramlar är fortfarande kvar, är det något som är ofarligt eller bör jag reklamera den?

Någon som varit med om liknande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Jag har själv inte varit med om något liknande men låter inte bra, flisor som åker runt i loopen kan vara ganska skadliga. Du kan försöka få ut allt om du känner dig säker med den efteråt, själv skulle jag reklamera den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ok, tack! Får försöka reklamera den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Kan bara hålla med grafit om att det är bäst att byta om du inte får ut allt.
Har du provat att spola åt båda hållen? samt att hålla kylaren på lite olika sätt för att se om du får ur mer.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

skaka lite mer så får du nog ut det. Prova även att fylla den till häften och skaka

Simlärare