Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Köpte ram, ser det okey ut?

Verkar inte kunna gå över 11.1 GB, är det något som är fel?
En förklaring eller teori är vad jag strävar att få med den här tråden.

Säg till ifall bilden jag länkade inte fungerar.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Hmm.
Minnet är fullt, vilket man inte vill.
Vad har du för saker under Processes?

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 1800X @4Ghz ] [ Asus 1070 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill RipJawsV 3200Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Jag kör en ramdisk på 8.857GB för diablo III.

Problemet är att jag hade räknat med att kunna använda den sista Gigabyten, men datorn verkar inte vilja använda mer än 11.1GB. Det ska väll vara 1GB kvar för användning eller är det något som jag missar?

Vrf är cached så stor och ska inte det räknas räknas med ?
Vrf har jag free 14 när det är 1gb kvar?

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av fxfighter:

Jag kör en ramdisk på 8.857GB för diablo III.

Problemet är att jag hade räknat med att kunna använda den sista Gigabyten, men datorn verkar inte vilja använda mer än 11.1GB. Det ska väll vara 1GB kvar för användning eller är det något som jag missar?

Vrf är cached så stor?

För att programmen+OS tar mer än 1GB så du växlar mot hårddisk hela tiden?

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Så det är 100% korrect och inget problem med något minne och det är helt normalt att få ut 11.1 av 12GB ram?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av fxfighter:

Så det är 100% korrect och inget problem med något minne och det är helt normalt att få ut 11.1 av 12GB ram?

Om du själv tittar på bilden så står det att du har totalt 12227 Byte totalt fysiskt minne... men att 11.1GB är allokerat till privata processer.

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Så kort och gott så måste jag själv lägga ihop alla siffror och så är memory 11.1GB inte den totala användningen.
Då förstår jag, tack så mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2010

Det är 12/1,074 ~ 11,17 GiB? Windows räknar med GiB och inte med GB (även om det står GB i Windows).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Nu börjar det se vettigt ut när man vet att det är GiB, tack så mycket.