Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Jan 2012

Datorn fryser sig!

Tjenare min dator fryser sig om jag typ spelar skyrim pratar skype och lyssnar på spotify, jag tror det är moderkortet fast är inte säker
Intel® CoreT i7 2600
nVIDIA GeForce GTX 560 Ti 1 024 MB
Antec p280
antec kühler h2o 620
corsair hx 650w
sen moderkortet som ni ser är det en köpt dator men flyttade allt och köpte nytt nätagg och vattenkylning datorn frös sig förut också men jag vill veta om det kan vara moderkortet eller vad det är om jag ska byta tack för hjälpen sweclockers!

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
visby
Registrerad
Apr 2012

har du testat att ominstallera windows? sänka upplösningen i spelet du spelar? uppdaterat drivrutiner till grafikkortet? testat att tagit ut några ramminnen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Apr 2012

Tja jag har exakt samma problem. Jag kan garantera för min del att det inte är hårdvaran som krångar eftersom att jag lämnat in datorn på inet och dem kört den i 48 timmar och inte hittat något (dem fick inte fram en ända frysning). Jag får däremot en hel del frysningar hemma men jag förstår inte vad felet är eftersom att jag bytt ut skärm, mus, tangentbord, högtalare osv... jag har jordat hemma btw.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011

Något som jag har vart med om flera gånger som gett frysningar i tex Bad Company 2 eller fryslagg i World of Warcraft är ljuddrivrutiner.. Något att testa?

|Moderkort: MSI Z170A Krait Gaming |GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming
|CPU: i5 6600K @ 4,6Ghz |PSU: FD Tesla R2 650W |SSD: 2x 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 2133 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro|
|Datorskärm: Acer XB270HU Predator 27" 1440p 144Hz IPS G-Sync|
|Lur: Sony Xperia XZ 32GB|