Permalänk
Medlem

Ny Kylare, Men vad?

Tjoflöjt!

Som vi alla vet släpps GW2 snart och jag hade tänkt upgradera min CPU + Minnen och en ny Kylare då

Har just nu en Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 <-- Som har funkat väl dom senaste månaderna, ligger väll cirka 45c idle.

Kan tilllägga att chassit jag har är ett https://www.inet.se/produkt/6900658/lian-li-lancool-pc-k56-sv... <-

Och nu funderar jag på vad man ska köpa för kylare och får den plats.

Sägs att Antec KÜHLER H2O 620 ska vara bang for the buck om man byter ut fläkten , men det är ju om den får plats i lådan svsg.
eller om jag ska köra på en http://www.inet.se/produkt/5321510/noctua-nh-c12p-se14 istället och byta ut min chassi fläkt.

Mvh Me! XD

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

släpps snart? de e ju 2 månader kvar =[

men ja, vad för cpu hade du tänkt dig isåfall?, tar du t ex en likadan jag har eller en snarlik, så räcker det med t ex en billig tornkylare alá Coolah mastah hypah 212 :P, jag har den tidigare versionen av den på min cpu och skruvat ner fläkten så den snurrar i strax under 1k rpm, blir aldrig hetare än 50c.

jag tycker också att, om du ska ha en luftkylare så är nog en tornkylare bäst, och rikta vindflåset så det går ut där bak, få ut så mycket varmluft som bara går

varför skulle inte antec kylaren du nämnde passa i din låda?, du har ju ett 120 mm fläkthål där bak

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabola:

Sägs att Antec KÜHLER H2O 620 ska vara bang for the buck om man byter ut fläkten , men det är ju om den får plats i lådan svsg.

Har du plats för Noctuan så har du plats för Kühlern. Eller, Radiatorn på Kühlern tar upp ungefär lika mycket plats som en 120mm-fläkt, plus 1.5 centimeter på ena sidan där kablarna kommer in. Jag hade valt Kühlern dels för att kylflänsar tar så fruktansvärt mycket plats i datorn, och som sagt, byter du fläkten på Kühlern så kommer du ha bra kylning med låg ljudnivå. Nu skulle jag gissa på att Noctuan är rätt tyst också eftersom den bara har en fläkt på sig, och byter man den mot en typ 140mm SlipStream eller 120mm Turbine Master eller något annat tyst så blir det rätt tyst.

Sen är det också saken med att kunna säga att man har vattenkylning.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en 2500k. 2600k skulle jag vilja köpa men så dyr.
Tänkte klocka lite också.
Men om jag satsar på antec kylaren.och byter fläkt så lär.den.få plats? :).
Dålig på att mäta ^^

EDIT: Hur tusan ser jag om ett moderkort har stöd för PWM eller har alla nya SB moderkort det? Har ju ett MSI P67A-C45 eller C43. osäker där..

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabola:

Tänkte köpa mig en 2500k. 2600k skulle jag vilja köpa men så dyr.
Tänkte klocka lite också.
Men om jag satsar på antec kylaren.och byter fläkt så lär.den.få plats? :).
Dålig på att mäta ^^

EDIT: Hur tusan ser jag om ett moderkort har stöd för PWM eller har alla nya SB moderkort det? Har ju ett MSI P67A-C45 eller C43. osäker där..

620 ska väl vara prisvärd och kyla bra, men tänk bara på att om du byter fläkt så är den inte lika mycket "bang for the buck" längre.

Max-höjd är 160mm för det chassit, annars kunde en HR-02 Macho fått plats och varit tystare lösning (140mm tystare fläkt, inget pumpljud) , men kör på med 620 du.

Alla moderkort har väl stöd för PWM på åtminstone CPU-fläktkontakten, eftersom standardkylarna från Intel och AMD har PWM-fläktar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX