Visa era serverrack här!

Permalänk

Visa era serverrack här!

Här kan ni visa upp era serverrack!
Visa inga bara servrar utan sånt som är i rack osv...

EDIT: Om ni har byggt serverrack från t.ex ikea är det helt ok!

Här är mitt bidrag till tråden... Byggt serverrack från ikea 18"

Här är mitt serverrack (lack) från ikea.

Gråa servern är till Smoothwall Express 3.0 som Router/Firewall
Hårdisken brevid den är till rippning med filmer osv.

Dell-Datorn har "Linux Terminal Server Project" med Ubuntu Server 12.04

Datorn under dell-datorn används som main-dator med Win 7 och "Virtual Machine Host"... Har en virtuell server som körs med Xubuntu 12.04 som används till ProFTPD, Apache, Samba mm. Sen har jag också en virtuell maskin som används till programmering som har Crunchbang Linux på sig...

Har sedan en switch 10/100 mbit men som ska förhoppningsvis bytas ut till en 10/100 mbits rackswitch som ska in i detta hemmabyggt rack... Sen som ni ser så står det en d-link router som jag använder som access point(wifi)

Skärmen längst upp går till den gråa servern och sen ltsp-servern

MVH

Permalänk
Skrivet av thetuxgeek:

Här kan ni visa upp era serverrack!
Visa inga bara servrar utan sånt som är i rack osv...

EDIT: Om ni har byggt serverrack från t.ex ikea är det helt ok!

Här är mitt bidrag till tråden... Byggt serverrack från ikea 18"
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/07/02/Img_0143....

Här är mitt serverrack (lack) från ikea.

Gråa servern är till Smoothwall Express 3.0 som Router/Firewall
Hårdisken brevid den är till rippning med filmer osv.

Dell-Datorn har "Linux Terminal Server Project" med Ubuntu Server 12.04

Datorn under dell-datorn används som main-dator med Win 7 och "Virtual Machine Host"... Har en virtuell server som körs med Xubuntu 12.04 som används till ProFTPD, Apache, Samba mm. Sen har jag också en virtuell maskin som används till programmering som har Crunchbang Linux på sig...

Har sedan en switch 10/100 mbit men som ska förhoppningsvis bytas ut till en 10/100 mbits rackswitch som ska in i detta hemmabyggt rack... Sen som ni ser så står det en d-link router som jag använder som access point(wifi)

Skärmen längst upp går till den gråa servern och sen ltsp-servern

MVH

Hur blir det med kylningen av servrarna, ser ut att vara helt vanliga towerchassin?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Borde inte detta gå att postas i denna tråden?

http://www.sweclockers.com/forum/122-server/934930-visa-oss-d...
Står iofs att det bara är 19" rackservrar som ska postas där men som jag har sett har det även förekommit andra servrar i den tråden.

Har tyvärr inget själv att komma med. Kör inte med någon server för tillfället.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Borde inte detta gå att postas i denna tråden?

http://www.sweclockers.com/forum/122-server/934930-visa-oss-d...
Står iofs att det bara är 19" rackservrar som ska postas där men som jag har sett har det även förekommit andra servrar i den tråden.

Har tyvärr inget själv att komma med. Kör inte med någon server för tillfället.

Den är för alla servrar som man vill visa upp, både towerservrar/rackservrar, så denna tråden är onödig och skulle kunna låsas/kastas då det är en dublett.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av grottsten:

Hur blir det med kylningen av servrarna, ser ut att vara helt vanliga towerchassin?

Är helt vanliga towerchassin

Permalänk
Skrivet av thetuxgeek:

Är helt vanliga towerchassin

Luftflödet i ett towerchassi blir ju knappast optimalt om det ligger ner...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Luftflödet i ett towerchassi blir ju knappast optimalt om det ligger ner...

Förutsatt att du inte har fläktar på chassi-sidan ser jag inte hur luftflödet skulle påverkas för att du lägger chassit ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heggrik:

Förutsatt att du inte har fläktar på chassi-sidan ser jag inte hur luftflödet skulle påverkas för att du lägger chassit ner.

det lilla "värme stiger uppåt" tricket.

dock spelar det så lite roll i en dator så det är löjligt, då allt har en genomströmming sidleds om man ser från sidan.

men inte direkt så att luften påverkas av graviteten mer än att stillastående varm luft stiger sakta uppåt

OT: det finns ju redan en liknande tråd, och om du ville speca denna tråden som "renodlad" rack tråd så får du ju börja själv med att faktist köra ett rack och inte lack-rack med tower lådor;)

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Hedersmedlem

Visa ditt serverrack i den andra tråden då det blir förvirrande med två.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM