Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010

felaktig h80?

Hejsan och god kväll swecare!

Har ett problem med min h80 nämligen att den högra porten på h80s fan controller sönder, sätter jag i en fläkt i de uttaget. Så funkar den i 2 min, efter det saktar den in och till slut stannar, kan även inte reglera hastigheterna på fan controllern när ja byter lägen på den händer inget har även testat samtidigt som jag har stresstestat datorn.

Vill även nämna att pumpen låter som en gammal hårddisk och slutar aldrig låter fan fast fläktarna går i 2000rpm.

H80in är införskaffad från inet, är detta ett tillfälle att skicka tbx den eller finns det något annat sätt? Har självklart resetat sjävla pumpen när datorn har varit av och i bios.

Tack förhand, nu ska jag iväg att forsätta jobba!

Mvh
Sebastian

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010

Antar att ingen har samma problem, då blir det skicka tillbaka den då!

Tack iallafall
Mvh
Sebastian

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Fakkahe:

Antar att ingen har samma problem, då blir det skicka tillbaka den då!

Tack iallafall
Mvh
Sebastian

Du kan inte förvänta dig att någon svarar såhär sent!
Har du sökt på google än?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2011

prova den i en annan dator. koppla om allt flera gånger. knacka på pumpen. gör ALLT för att se så att den är trasig, om du sedan är 100% säker på att den är de tycker jag defenitivt att du ska ta tillbaka den till inet o begära en ny!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av spelarn1995:

Du kan inte förvänta dig att någon svarar såhär sent!
Har du sökt på google än?

Med tanke på att folk har sommarlov och semester så antog jag väl att det skulle komma snabbt svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av jaghetermicke:

prova den i en annan dator. koppla om allt flera gånger. knacka på pumpen. gör ALLT för att se så att den är trasig, om du sedan är 100% säker på att den är de tycker jag defenitivt att du ska ta tillbaka den till inet o begära en ny!

Just det jag har gjort, testat andra fläktar till och med, sätter man en fläkt i högra porten så varva den upp med sedan ner för att sedan stanna... riktigt surt att ens nya grejjer ej funkar, aja går skicka tillbaka den. Någon som vet hur lång tid det kan ta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Fakkahe:

Just det jag har gjort, testat andra fläktar till och med, sätter man en fläkt i högra porten så varva den upp med sedan ner för att sedan stanna... riktigt surt att ens nya grejjer ej funkar, aja går skicka tillbaka den. Någon som vet hur lång tid det kan ta?

5 dar med frakt och felsökning.

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|
Särskrivningar, felskrivningar och diverse grammatikfel kommer finnas i min text.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av FobbanN:

5 dar med frakt och felsökning.

Ok tack! Va inte så farligt ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Fakkahe:

Ok tack! Va inte så farligt ändå

Nepp, det är iallafall så lång tid det har tagit för mig.

Sedan kan det ju komma komplikationer osv.

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|
Särskrivningar, felskrivningar och diverse grammatikfel kommer finnas i min text.