Fractal Design skjuter Define XL med hagelgevär

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design skjuter Define XL med hagelgevär

Svenska Fractal Design har breddat verksamheten till Nordamerika, och med det kommer friare vapenlagar. Företaget tar tillfället i akt att testa hur Define XL står sig mot ett hagelgevär.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lär ju vara ett bra säljargument i USA

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Fractal Desgin pansarbil incoming!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Vilken tur!
Det enda som förhindrat mig ifrån att ha uppgraderat min dator var av rädsla huruvida den skulle hjälpa mig att överleva en drive-by shooting.

Permalänk

Snälla, testa med fler vapen! Granatgeväret Carl Gustaf kanske?

Permalänk
Medlem

Skicka lite Define chassin till demonstranterna i Syrien!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur detta skulle kunna vara ett säljargument, att tappa en låda med lite tjockare plåt
lär ändå inte skydda komponenterna på insidan...
Kanske inte var tänkt som säljargument ändå?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Förstår inte hur detta skulle kunna vara ett säljargument, att tappa en låda med lite tjockare plåt
lär ändå inte skydda komponenterna på insidan...
Kanske inte var tänkt som säljargument ändå?

-----------------------------
Humor, du vet, den där banala saken som en del innehar, andra inte och som man tolkar ack så olika, så enkelt lär skälet ha varit, eller helt enkelt -we can,therefor we do it ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Sånt är ju bra att ha koll på, man vet aldrig vad framtiden har att bjuda på. BF7 är det den med stryktåligast chassi som överlever längst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Förstår inte hur detta skulle kunna vara ett säljargument, att tappa en låda med lite tjockare plåt
lär ändå inte skydda komponenterna på insidan...
Kanske inte var tänkt som säljargument ändå?

step one: create the buzz...
step two:
step three: profit!

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Förstår inte hur detta skulle kunna vara ett säljargument, att tappa en låda med lite tjockare plåt
lär ändå inte skydda komponenterna på insidan...
Kanske inte var tänkt som säljargument ändå?

Troligtvis ett PR trick. Sen är ju inte tjock plåt inte fel och här visar dom verkligen att den är robust (mindre vibrationer fortplantar sig i chassit).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Själv sitter man med ett Define XL och den väger ju häst men nu vet man att man kan skapa sig en one handed shield och ta köttyxan i andra handen och leka skyrim i gangster kvarteren.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Nytt moment för testlabbet kanske ?:)

Permalänk

Nu vet du vad som skall göras inför nästa recension av chassin, Jonas!!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

vi svenskar förstår nog oss inte på detta, men jag kan tänka mig att en skjutglad amerikan ser detta som en fördel!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Nu vet du vad som skall göras inför nästa recension av chassin, Jonas!!

Och vill du framstå som en äkta redneck sätter du även upp vapenglorifierande tavlor på väggen när du spelar in recensionsfilmen.

Permalänk
Entusiast

Kul PR-grej. Alla Mythbustersnördar älskar det. Det är ju alltid kul att se saker förstöras på kreativa sätt. Tycker Fractal Design är rätt kul företag. De har skön inställning och en bra marknadsföringsstrategi.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Lite poetiskt med tanke på att H2 mest bara är en billig, plastig kopia av Define.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Även om detta inte är ngt jag bryr mej om (ifall min låda kan ta ett hagelskott)
Men det var intressant, lite imponerande och han var ju riktigt rolig! Ska bli kul att se deras kommande videos

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Förstår inte hur detta skulle kunna vara ett säljargument, att tappa en låda med lite tjockare plåt
lär ändå inte skydda komponenterna på insidan...
Kanske inte var tänkt som säljargument ändå?

Visar ändå att det är tjocka plåtar och bra kvalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------------
Humor, du vet, den där banala saken som en del innehar, andra inte och som man tolkar ack så olika, så enkelt lär skälet ha varit, eller helt enkelt -we can,therefor we do it ^^

Problemet med majoriteten av den humor som väller över oss är att den inte är rolig.

Bra humor är riktigt svårt och kräver tajming och talang.

Skjuta på chassin är bara idéfattigdom. Däremot var "Will it blend?" ganska kul...de första 3-4 gångerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vi svenskar förstår nog oss inte på detta, men jag kan tänka mig att en skjutglad amerikan ser detta som en fördel!

Jag håller med dig där. Det här är helt klart något som funkar på den amerikanska marknaden. Skrämmande nog.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Jag undrar hur Corsairs nya Vengeance C70 klarar sig, ser ju väldigt militärisk ut i alla fall: http://www.corsair.com/en/pc-cases/vengeance-series-gaming-ca...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Problemet med majoriteten av den humor som väller över oss är att den inte är rolig.

Bra humor är riktigt svårt och kräver tajming och talang.

Skjuta på chassin är bara idéfattigdom. Däremot var "Will it blend?" ganska kul...de första 3-4 gångerna.

----------------------------------
Just för mig, var inte det här humor, men vapen är väl som övrigt därborta i allmänhet, men jag kan nog tänka mig att usafolk som får ha hagelbössor lika lätt som en annan får köpa glass kan tycka det är kul

Men, å andra sidan, så har du rätt i det du säger

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Inaktiv

Nytt chassibenchmark till Jonas?

Permalänk
Medlem

Har lillebror R3 lika tjock plåt? Om den har det så har jag ju iaf en sköld i fall det blir zombie apocalypse *stava*:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Och vill du framstå som en äkta redneck sätter du även upp vapenglorifierande tavlor på väggen när du spelar in recensionsfilmen.

tapetsera om, sydstatsflaggan är på tapeten!!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Det ultimata testet blir väl att skjuta en dator tills den krashar.

Permalänk
Medlem

Meningslöst, rätt löjligt och väldigt intetsägande. Jag gillar det

Roligt att titta på om inte annat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Köp ett Fractal design chassi och få en hagelbrakare på köpet!
Vem säger nej till det?
Sen när nån säger att ens chassi e skit eller fult så bara att slita fram bössan o köra " feeling lucky, punk? "

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi