Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Asus p8Z77-L VX

Hejsan!
Har ett Asus P8Z77-L VX och gillar alla funktioner skarpt, förutom en funktion som jag inte förstår.
GPU BOOST heter den och det är en knap på moderkort som man kan dra upp och ner, vid nere så lyser den ingenting men när jag drar upp den lyser den rött.

Känner ingen skillnad när jag har den och har läst i manualen men förstår inte så mycket men antar att det är grafikkorts boost.
Har integrerat på min CPU (Intel core i5 2500k), vilket är Intel Graphic HD 3000/2000, inte säker.
Någon som kan förklara?

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

"GPU Boost overclocks the integrated GPU in real time for the best graphics performance."

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Lättare att fråga här än att tiillbringa 30 sek på google eller i moderkortskvinnualen?