Vilket GTX 670 o 680 är bäst

Permalänk

Vilket GTX 670 o 680 är bäst

Hej har skrivit en del trådar om grafikkort förut. Men om man är på väg att köpa ett kort för 4, 5, 6, lök så är man lite nojig så man inte köper grisen i säcken så att säga.:)

Så jag undrar vilka kort ni tycker är bäst av 670 o 680 och varför. Vore trevligt om ni skrev lite så det blir lättare o välja för dom som undrar även mig.

Tack

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Moderator
Moderator

Gigabyte GTX 670 OC är mitt favoritkort bland 670-korten.
För GTX 680 skulle det nog vara Asus GTX 680 DCII TOP. Tjockt kort dock.

Båda för att de är tysta, kyler bra och ger bra OC. Det vidare speciella med Gigabyte GTX 670 OC är att det bygger på GTX 680.
http://www.sweclockers.com/recension/15417-gigabyte-geforce-g...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

670 för att det är bättre pris/prestanda, drar mindre ström/kallare/tystare

Kan rekommendera asus kort, min nya favoritgrafikkortttilverkare efter att jag sett kvaliteten på deras kylare

Permalänk
Avstängd

EVGA för både 670 & 680

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Det enda kortet med en 10 av TechPowerUp Asus 670 DCII Top, samt för att jag stortrivs med det själv; tyst, snabbt och mycket bra OC potential: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_670_Direc...

Har backplate också, om man gillar detaljer..

(Tar 2 slottar, medans 680 DCII tar 3)

//Lasse

Permalänk
Medlem

670: Gigabyte's eller ASUS DCII TOP (som tidigare sagt).
680: ASUS DCII TOP (som tidigare sagt).

Bäst Prest/Kr är 670.

Permalänk
Medlem

Jag kör på ASUS DCUII 670 och det fungerar kanon. Självklart fungerar Gigbytes kylare utmärkt och om det gör inget vilken av de korten du väljer tror jag.

Permalänk
Medlem

Precis köpt o installerat ett Gigabyte 670 windforce och måste säga att jag e helnöjd! Pros, Riktigt snabbt, 680 pcb, 6*8 pin ström, Kylaren e riktigt tyst och kyler även minnen!(blir vatten snart ändå dock) och till ett ok pris! Har ej hittat nåt negativt med det ännu!

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk

Asus gtx 670 top är det lika bra som ett 680 direkt ur lådan eller måste man klocka det lite.

Gäller det gigabyte 670 också.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Tror det blir 670 top.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

670r ASUS DCII TOP

680 är bara overkill imo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Asus gtx 670 top är det lika bra som ett 680 direkt ur lådan eller måste man klocka det lite.

Gäller det gigabyte 670 också.

Klocka det lite så kommer du upp i 680-nivå

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Klocka det lite så kommer du upp i 680-nivå

Det är redan över stock 680. BF3 t.ex.:

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_670_Direc...

//Lasse

Permalänk
Medlem

Ah, tänkte stockkastigheten

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Inaktiv

Fast man kommer väl längre med ett windforce? (tänker då överklockning)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon188021:

Fast man kommer väl längre med ett windforce? (tänker då överklockning)

Vet faktiskt inte, det handlar nog bara om att få ett bra exemplar och Asus-kortet är definitivt mycket tystare!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Ah, tänkte stockkastigheten

Ahh stock, stock eller stockx2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Fast man kommer väl längre med ett windforce? (tänker då överklockning)

Längre i cm räknat?! Inte FPS med OC iaf..

http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/GeForce_GTX_670_W...

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_670_Direc...

//Lasse

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Vet faktiskt inte, det handlar nog bara om att få ett bra exemplar och Asus-kortet är definitivt mycket tystare!

Är du verkligen säker på de? Hade ett ASUS 560Ti DirectCU II TOP och det gick mig på nerverna pga allt oljud så åkte och köpte ett GTX 670 Windforce.

Det piskar ASUS kylare enligt mig med hästlängder när det kommer till ljudnivå sen kan det även överklocka något grymt, det såg vi i swec test av kortet. I praktiken borde väll ASUS kort igentligen klocka bättre med tanke på att dom handplockar deras GPU:er till TOP modellerna.

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av whiskycoke:

Är du verkligen säker på de? Hade ett ASUS 560Ti DirectCU II TOP och det gick mig på nerverna pga allt oljud så åkte och köpte ett GTX 670 Windforce.

Det piskar ASUS kylare enligt mig med hästlängder när det kommer till ljudnivå sen kan det även överklocka något grymt, det såg vi i swec test av kortet. I praktiken borde väll ASUS kort igentligen klocka bättre med tanke på att dom handplockar deras GPU:er till TOP modellerna.

Tror Asus har uppgraderat sin DC II-kylare för Kepler-korten och uppenbarligen har den blivit mycket bättre!
Jag har hört många som klagat på Asus GTX 560 Ti så jag antar att den kylaren var deras förra eller något sånt, den nya är en dröm
I denna recensionen får kylaren enormt mycket beröm och jag håller med dom till 100%: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_670_Direc...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Fast man kommer väl längre med ett windforce? (tänker då överklockning)

Skrivet av Uzanar:

Vet faktiskt inte, det handlar nog bara om att få ett bra exemplar och Asus-kortet är definitivt mycket tystare!

Ja, teoretiskt sett ska man komma längre med ett windforce. Det har 5+2 fasers strömförsörjning på ett 680-kretskort (jämfört med dc2 som har 4+2), och tester visar att det ger bättre överklockningspotential

EDIT: Men som sagt, att köpa grafikkort kan ibland vara ett rent lotteri

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

Är du verkligen säker på de? Hade ett ASUS 560Ti DirectCU II TOP och det gick mig på nerverna pga allt oljud så åkte och köpte ett GTX 670 Windforce.

Det piskar ASUS kylare enligt mig med hästlängder när det kommer till ljudnivå sen kan det även överklocka något grymt, det såg vi i swec test av kortet. I praktiken borde väll ASUS kort igentligen klocka bättre med tanke på att dom handplockar deras GPU:er till TOP modellerna.

Hade ASUS 560Ti DirectCU II TOP innan jag köpte 670 DCII Top och det går inte att jämföra. 670 kortet låter ingenting jämfört med 560.

//Lasse

Permalänk

Kan säga att jag har beställt ett asus 670 cu ll top nu från Alina. Har köpt grafe där förut o det har funkat bra. Ja valde mellan det o gigabyte wf 680 o valet föll på asus var det en tabbe eller.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Kan säga att jag har beställt ett asus 670 cu ll top nu från Alina. Har köpt grafe där förut o det har funkat bra. Ja valde mellan det o gigabyte wf 680 o valet föll på asus var det en tabbe eller.

Tycker du valde rätt

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Om jag hijackar tråden lite och frågar vilket 680 jag ska välja som INTE är 3-slots då det skall sitta i en mITX, vilken är mest bang for the buck?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Kan säga att jag har beställt ett asus 670 cu ll top nu från Alina. Har köpt grafe där förut o det har funkat bra. Ja valde mellan det o gigabyte wf 680 o valet föll på asus var det en tabbe eller.

Är nog ingen tabbe både gigabyte och asus gör väldigt bra kylare. 600 serien är riktigt grymm både när det gäller prestanda och tysthet om man inte råkar få ett ruttet egg med coil whine. Kör själv ett referns kort 680 från zotac och är riktigt nöjd. 670 är nog bästa valet nu också eftersom prestanda per krona är mycket bättre på 670.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Om jag hijackar tråden lite och frågar vilket 680 jag ska välja som INTE är 3-slots då det skall sitta i en mITX, vilken är mest bang for the buck?

En 670.................

//Lasse

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SirExzib:

Klår t.o.m. 670 DC Top

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_680_Lightning/33.h...

//Lasse

Permalänk
Medlem

är den bra då?