Utvecklare tar OpenTTD till webbläsaren

Permalänk
Melding Plague

Utvecklare tar OpenTTD till webbläsaren

Räddningen för alla med långt till semestern och lite att göra på jobbet kan vara här. En rysk utvecklare rullar ut transportsimulatorn OpenTTD kompilerad till Javascript.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Skall testas!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Säger bara: Äntligen! fy farao vad bra... Kanske det tillochmed fungerar vettigt i surfplattan också...

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Trevligt värre! Blir att testa sen när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Riktigt spännande, äntligen!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Fan va nice, kan ju vara lagom på jobbet eller så.

Permalänk
Medlem

Awesome, ett av mina favoritspel genom tiderna faktiskt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

ZOMG!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Älskar detta spelet!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Permalänk

har aldrig begripit mig på detta spel. provat spela det säkert 10 gånger men gett upp efter 3 minuter efter att jag inte förstått hur man spelar.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Hedersmedlem

Nu fick jag ett återfall! Tiden jag har lagt på OpenTTD och dess föregångare kan nog nästan räknas i år snart.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Kul!

Men är det bara jag som har 2 muspekare? (den vanliga och spelets)

EDIT:

Kul att komma as långt och webbläsaren uppdateras hahahahah

Permalänk
Medlem

Får testa detta någon gång. Det verkar mycket lovande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas-2400:

har aldrig begripit mig på detta spel. provat spela det säkert 10 gånger men gett upp efter 3 minuter efter att jag inte förstått hur man spelar.

Det tar mycket mer tid än 3 minuter att lära sig, så det är inte så konstigt om du inte lyckats!
Det finns tutorials på youtube. Kolla in dem om du är sugen, det är ett riktigt kul spel. Frågan är om man tycker det även om man inte körde det på det tiden det var rätt modernt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Gött, perfekt nu på semestern när det är lugnt och skönt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det tar mycket mer tid än 3 minuter att lära sig, så det är inte så konstigt om du inte lyckats!
Det finns tutorials på youtube. Kolla in dem om du är sugen, det är ett riktigt kul spel. Frågan är om man tycker det även om man inte körde det på det tiden det var rätt modernt.

Testade detta spelet första för några månader sedan och jag gillade det direkt! Ganska komplicerat om man ska jämföra med dagens motsvarigheter, men det är inte nödvändigtvis en nackdel, man får tänka till helt enkelt.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Kul!

Men är det bara jag som har 2 muspekare? (den vanliga och spelets)

EDIT:

Kul att komma as långt och webbläsaren uppdateras hahahahah

Vad jag kan se så verkar det gå att spara på servern om man använder sig av den save-filen som ligger där. Vet inte om det kopplas ihop med cookies i webbläsaren eller något sätt, jag kunde åtminstonde ladda ett sparat spel när jag testade.

Permalänk
Medlem

Första gången som jag använder mig av 'gilla' knappen. Starkt beroendeframkallande spel. Flygplanen är så pass obalanserade bara, speciellt om man på största kartan bygger flygplatser på var sin ände och använder sig av concord.. de håvar in helt överdrivna summor

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Jag gillar Locomotion bättre då det stödjer spårvagnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Nu fick jag ett återfall! Tiden jag har lagt på OpenTTD och dess föregångare kan nog nästan räknas i år snart.

Hehe, jag som tyckte mina 500+ timmar var mycket

Har testat appen OpenTTD till Android, men det funkar sådär för mig.
Hoppas detta fungerar bättre. Hur som helst skoj att det gjorts!

Permalänk
Medlem

Ohh! Min brorsa kommer älska detta!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Räddningen för alla med långt till semestern och lite att göra på jobbet kan vara här. En rysk utvecklare rullar ut transportsimulatorn OpenTTD kompilerad till Javascript.

Läs artikeln

JavaScript + Kompilering = Falskt,
JavaScript är ett scriptspråk och därför inte kompilerat.

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Medlem
Skrivet av We4sZ:

JavaScript + Kompilering = Falskt,
JavaScript är ett scriptspråk och därför inte kompilerat.

No shit. Men ordet "kompilera" betyder väl något i stil med att sätta ihop, omvandla, så det är helt enkelt omvandlat till Javascript.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det tar mycket mer tid än 3 minuter att lära sig, så det är inte så konstigt om du inte lyckats!
Det finns tutorials på youtube. Kolla in dem om du är sugen, det är ett riktigt kul spel. Frågan är om man tycker det även om man inte körde det på det tiden det var rätt modernt.

Det ÄR modernt, men det kanske inte ser modernt ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Jag gillar Locomotion bättre då det stödjer spårvagnar.

OpenTTD har en stor uppsjö av spårvagnar, bara att lägga till rätt tillägg. Fast inte i webbversionen, tanka ner den fulla versionen.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

Varför är detta en nyhet på SweC?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Chefen kommer inte att gilla detta...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

"Räddningen för alla med långt till semestern och lite att göra på jobbet kan vara här."

Får man mindre att göra på jobbet också om man kör igång det här?
Eller behöver man någon annan app för att få tyst på kunder och chefer?